Ostkroksångest

Sitter på jobbet och är förvånansvärt pigg. Tittar på ett gammalt avsnitt av Arkiv X... inte så speciellt bra tv mitt i natten. Men det duger. Värre blir det om några timmar för då, när man är som tröttast så finns det absolut ingenting att se.

Har ägnat natten åt att göra mina fötter sommarfina. Nåja... kämpat och slitit och filat bort en hel vinter. Sommarfina var väl lite att ta i antar jag. Det var länge sen jag hade fina fötter :-) Men en storlek mindre blev dom säkert... har till och med målat naglarna både på händer och fötter :-)

Har suttit och funderat på träning och nyttig mat. Nu vill jag verkligen få en platt mage känner jag. Nu får det vara NOG! Har suttit och gjort halvdana situps och andra små "övningar" samtidigt som jag tryckt i mig ostkrokar och chips... Åååå... ostkroks-ångest! Tur att jag bara hällde upp 1/4 påse i skålen. Ska inte röra en enda till av dessa beroendeframkallande fettvalkstillverkare!!!!

Tänk om man en enda natt kunde ägna sig åt träning? Hantlar kan man ju faktiskt ta med sig på jobbet. Gympamatta finns ju här, så man kan göra en massa hälsosamma och stärkande övningar :-) Har tänkt tanken många gånger, men ändå så utför jag bara en och samma övning natt efter natt. Tränar högerarmen hela natten lång. Den rör sig i en ständig båge från gottigott-skål till mun. Så här kan man ju inte hålla på år efter år. NÅN gång måste jag ju bryta mönstret, så varför inte nu? Frågan är ju bara vad man annars ska göra under nattens 10 timmar. Ätandet är ju nåt som håller mig sysselsatt heeela natten. Träna orkar man ju bara göra i max en timme...

Problem, problem... ser alltid problemen i förväg, så därför blir det aldrig någon ändring. Kanske skulle ta och prova en hälsosam träningsnatt innan jag börjar gnälla om att det inte kommer att gå. Det kanske funkar alldeles utmärkt?

Japp! Nästa jobbnatt blir nyttig.  Morötter och andra nyttigheter ska packas i min väska ikväll när jag ska hit igen. Hantlarna ska också med :-) Nu jäklar.....   ;-)

Kommentarer
Postat av: Erika Andersson

Hej! Känner igen det du skriver om natt timmarna. Jag har 2st träningsdvd med Gymträning. (Lämnar dom på jobbet, så blir du sugen på träna så kan du ju kika på dom)

Jag har dock aldrig kollat på dom...ännu.

Det är alltid så, man köper tidningar och böcker, blir peppad på att börja, men man lyckas aldrig komma igång. //Erika.A

2011-04-28 @ 11:03:04
Postat av: Erika

Ja Tack! Lämna dom gärna på jobbet!Jag MÅSTE verkligen komma igång! Ikväll tar jag med mig hantlarna :-)



Och INGET snacks över huvud taget!

2011-04-28 @ 13:56:56
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: Helena

Oj, oj... Erikor, Erikor, vore jag hälften så snygg och smal som nån av er vore jag jädrigt lycklig. Om ni nu börjar hantla, gymma och stoppa i er päron på nätterna, vad blir det då? Jo, då blir det...vore jag en hundradel så snygg som er...eller tänker jag rätt nu?

2011-04-28 @ 19:35:35
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Haha Helena! Du har nog inte sett mig på ett tag! Är uppe i före-LCHF-bantingen-vikten igen!!!! Katastrof! Min största ångest beror nog på den nya bikinin jag köpte härom veckan. Köpte en större storlek än vanligt och höll på att svimma av när jag öppnade paketet. Bikinibyxorna såg verkligen enorma ut. Tänkte att dom måste jag genast skicka tillbaka, men jag provade dom ändå... och dom satt som en smäck! Whaaat???? Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Gjorde nog både och.



Så det är verkligen KATASTROF ska du veta...

2011-04-28 @ 20:54:53
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: Linda

Jajaja, Ni är så Snygga Allihopa! Men man mår bra av att träna, så sätt igång.. ;P Härligt med nån tränings dvd på jobbet, då kanske jag oxå kan kika lite ;) Jag behöver oxå träna!! Tiden finns bara inte riktigt.. Om man får skylla på något..ler Jag kan oxå ta med nån tränings dvd till jobbet:) Jag har en hel del här hemma nånstans! Ska leta lite.. Kram på er Snyggingar

2011-04-29 @ 19:59:13
URL: http://nellylindgren.blogg.se/
Postat av: Erika

Det är bra Linda. Ta med dig! KANSKE kommer lusten att träna om det finns nåt bra att träna till. Jag kan lämna hantlarna där också...

2011-04-30 @ 07:22:36
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0