Detta arv....

Igår var mor och far här och firade 17-åringen. Just innan dom skulle fara så visar jag en åkomma som jag har. En riktigt besvärlig och mystisk åkomma dessutom. Har alldeles torr hud på min ryggrad. Skratta inte, det är inte kul! BARA PÅ RYGGRADEN! Torr och det kliar som f*n! Kliar sönder huden så det börjar blöda och jag smörjer med fetaste krämerna osv... Frågar min mor vad hon tror det kan vara..cancer kanske..typ? Ryggradscancer? Har försökt googla åkomman men vad ska man söka på? "torr ryggrad" :-) Hahha....

Då hör jag från min kära far: Men är inte det bara en vinteråkomma? Jasså..vaddådå undrar ju jag? Jo, då visar det sig att han har PRECIS SAMMA! Får visst det på vintrarna... Mamma skyndade sig att tillägga att han ju kliar sig och " Blö´ner skjortern" minsann. Nässelutslag p g a torr hud, har jag lyckats googla mig fram till. Men vad jag undrar nu är ju:

MÅSTE MAN ÄRVA VARJE LITEN SKAVANK FRÅN SINA FÖRÄLDRAR? Kan ju köpa att man ärver de stora sjukdomarna, men "nässelutslag på ryggraden"????? Vad är det för ett litet onödigt skitarv? Vad är det för nåt? Aldrig hört talas om... Och varför ska JAG drabbas av allt? Tydligen så ärver jag "bara" från pappa. Slipper alltså SLE, MS, Sjögrens syndrom och Struma. Det kan ju vara en tröst... Men med en far, två fastrar och en farmor med mycket tics så kommer man ju förstås inte undan helskinnad :-) För att inte tala om den torra huden och de skarpa hälarna...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad tycker du om att din syster är muslim?

2011-04-02 @ 04:15:23
Postat av: Erika

Att min syster är muslim är något jag accepterar till 100%. Jag tycker det är beundransvärt när någon följer sin övertygelse och att ta ett sånt stort steg i så unga år är verkligen stort i mina ögon. Jag känner till all den möda hon la ner på att hitta något i koranen som gick att kritisera eftersom hon inte är lätt att övertyga. Hon fann en sanning och kunde inte blunda för den! Här kan man läsa om hennes väg till förändring:

http://mammamaries.wordpress.com/2009/03/26/hur-jag-blev-tvungen-att-bli-muslim/



Jag älskar min syster och att hon är muslim har inte ändrat något i vår relation. Hon är precis som hon alltid har varit.

2011-04-02 @ 06:16:38
Postat av: Tessan

Erika: Läste just Maries blogginlägg om varför hon konverterade och måste säga att jag är mycket impad, vilken otroligt stark syster du har som trots sin rädsla ändå tog det stora steget :) Mycket bra skrivet dessutom. Trist att du ärvt torrhuden hoppas du slipper ticsen :) Kram

2011-04-02 @ 23:49:45
URL: http://tessan72.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja tessan. Hon är en väldigt stark människa som jag beundrar väldigt mycket.



VÄLDIGT trist att jag ärvt den torra huden, tyvärr så kom jag ju inte undan ticsen heller.

2011-04-03 @ 08:40:03
Postat av: Liger

BEST WISHES FOR THEM :)

2011-04-03 @ 09:36:47
URL: http://www.ligerworld.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0