Pysseldrömmar :-)

Sitter i soffan och slappar. Tittar på när andra tränar och kämpar för att gå ner i vikt i Biggest Loser Sverige. Tänker att jag borde... jag måste... Tänk om man hade en personlig tränare? Och tänk om man kunde satsa all sin tid åt sitt mål som dom gör i programmet. Jag har egentligen bara tisdagkvällar som jag skulle kunna "träna". Kanske skulle ta och satsa på den dagen då..? Nåt måste jag ju göra.

Satt och diskuterade med en jobbarkompis idag om drömmar. Hennes dröm är att starta en egen liten butik och sälja små prylar och sånt. Hon älskar att pyssla och skapa grejer. Jag gör ju också det egentligen. Har bara inte haft tid eller inspiration de senaste 10-15 åren. När jag var yngre tecknade jag mycket med blyerts och kol. Jättekul var det. Har gått kurser i kalligrafi, klädsömnad, keramik, tennbroderi(tennarmband), lapptäcksteknik. Någon som kommer ihåg "de torkade blommornas era"? Tänk vad man skapade med torkade blommor och flytved. Ja, herregud vad man har pysslat i sina dagar :-)

Nu får man på sin höjd lägga en pärlplatta. Har faktiskt målat tavlan som hänger ovanför vår säng. Det gjorde jag 2008, så det är ju bara två år sen. Ska väl kanske vara nöjd med att skapa nåt vart tredje år eller nåt. Fast jag blev riktigt sugen på att börja pyssla. Har ju en hel övervåning som jag kan hålla till på. Just nu funderar jag på att göra nåt med ståltråd och pärlor. Låter ju kanske inte så spännande, men jag såg några jättefina ljusstakar på "Trädgår´n" i Ursviken i somras. Dom var gjorda av bara ståltråd och pärlor. Kostade skjortan också. Tänkte då att såna kan man ju göra själv... Hade glömt bort det, men nu när vi pratade om allehanda pyssel så kom jag ihåg dom. Vill verkligen försöka. Blir att fara på nån hobbyaffär när lönen kommer, för här ska pysslas :-)

När lönen kommer ja... Har snart planerat upp varje krona av min nästa lön. Känns som att jag har skrivit den meningen i varenda inlägg på denna blogg den senaste tiden. Men det är väl så det är. När man är utan pengar så har man en massa ideér som man vill göra "om man hade pengar". Det är som när man går på stan utan pengar. Då hittar man en massa kläder man vill köpa. När man sen har fått lön och verkligen MÅSTE köpa nåt för man kanske ska nånstans. Då hittar man minsann inte nåt... När jag har som mest pengar och planerat en heldag på stan för klädinköp, då bruka jag komma hem med ett nytt lypsyl. På sin höjd. Kanske en klänning till Alva också... Det är sååå typiskt!

Drömmer i alla fall om att pyssla just nu. Vi får väl se hur det blir när pengarna kommer :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0