Tack Sofie!

Har världens bästa jobbarkompis! Hon släppte iväg mig tidigare från jobbet så jag skulle hinna med allt jag skulle göra idag! Klockan är nu kvart i nio, och först nu har jag landat hemma.. pust och stön....

Ilade iväg till Barnens hus för att köpa en traktor till barnbarnet. Döm om min förvåning när det inte finns en enda bil inne på detta jättevaruhus! Måste ju vara blind tänkte jag och sprang flera varv runt den ombyggda affären. Frågar personalen, dom visar mig en, EN, liten hylla med småbilar. "Det är allt vi har hemma nu... vet inte hur bråttom du har men vi väntar på en sändning snart...?" HALLÅÅÅÅ... Brukar det inte finnas leksaksbilar på en leksaksaffär, typ ALLTID?????

Bara att köra ner på stan då. Stopp efter E4an. Superlång kö och stress, stress.... HERREGUD! Hitta parkering...klockan går... lite mera stress. Hittar traktor. SMSar mikke ordagrant:* beställ pizzor till klockan tio i fem. I ursviken*. Får ett svar också¨: ok!

Kör hemåt. stannar på pizzerian tjugo i fem. Kommer in och dom frågar om jag beställt, Japp säger jag och sätter mig ner och väntar.....och väntar.... Klockan fem frågar dom vad jag beställt...? Berättar vad jag tror är beställt, men nej inte har dom fått nån beställning!??? VA?   ?????

Ringer mikke och hör om han inte beställt? "Nä.. vaddå? Skulle jag beställa?"... Grrrrr!

Vad i mitt sms var så otydligt??? Helt omöjligt att missförstå ju! Mäkta irriterad och stressad fick jag då beställa de förbaskade pizzorna och sätta mig ner och vänta en kvart till! Hemma kvart över fem... Halv sex ska vi vara på kalas.

Kastade i oss pizzorna och for sen i ilfart till väntande kalasbarn. Visade sig dock att vi kom precis i rätt tid. Jamal och Steff hade suttit fast i trafiken. Dom hade varit på ultraljud och fått se sin lilla bebis... Tydligen så fick dom veta vad det är för kön på bebisen också. Men det håller dom hemligt :-)

Vad dom också fick veta är att bebisen ska födas PÅ MIN FÖDELSEDAG! Den 6 mars är beräknad födelse... :-)


Födelsedagsbarnet...








En stressig eftermiddag blev det, men allt hanns med. Till och med handling efter kalaset. For en vända på coop, och på hemvägen somnade båda barnen...


Kommentarer
Postat av: Sofie

Vilket litet charmtroll!! och så roligt att den nya bäbben kanske kommer på din födelsedag,vilken present i så fall!! :)

2010-09-21 @ 21:45:01
Postat av: Erika

Jo, han är ett riktigt charmtroll! Hur söt som helst. Ja, dom har verkligen planerat det bra, med nästa bebis. Skulle va kul om den föddes på min dag. Fast jag tror nog den kommer tidigare. Kevin kom ju 4 veckor för tidigt, tror jag det var.

2010-09-22 @ 06:39:06
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0