Vintertid

Vadå sova längre...? Alla säger att dom får sova längre nu när vi ställt om klockan. Men jag får då sova MINDRE!!!! Inte bryr sig barnen om att jag klockan sex på morgonen fick vrida om klockan till fem! För mig blir ju dagen hur lång som helst ju.. särskilt när jag nu jobbar i helgen och dessutom så är det kvällspasset! Tack och lov att jag inte jobbar vaknatten. Tänk att måsta jobba en extra timme, dessutom utan betalning? Fast du suttit och kämpat med tunga ögonlock och vridit tillbaka klockan från 03.00 till 02.00 när tröttheten är som värst, så har du ju ändå bara jobbat mellan 21.00-08.00.

Dom säger att det jämnar ut sig till våren när vi ställer fram klockan, trots att det knappast är samma person som jobbar den natten...???? ORÄTTVIST  är vad det är!

Vad ska man göra när man stigit upp denna tid på en SÖNDAG??? Värdelöst ju... inte ens en morgontidning har man. Tur man har bloggen så man får berätta för NÅN hur värdelöst det är :-)



Kommentarer
Postat av: helena

Jag är helt chockad! Får man inte betalt för timmen man "jobbar om"??? Liknar ju ingenting!!! Minns när barnen var små, då var vintertidsomställningen övereklamerad...Nu helt underbar!

2010-10-31 @ 21:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0