Stackars lillkille....

Trodde ju att Viggo skulle ha blivit frisk till idag. Men icket! Istället så blir han ännu sjukare... Kräktes som bara den i morse. Fast det inte finns nåt att spy upp. Vill inte ha nån vätska eller nåt att äta... Helt uttorkad och orkar inte ens gå på benen. Mikke stannade hemma idag och skulle ringa vårdcentralen när dom öppnade. Han ringde och berättade hur himla sjuk killen är. Har inte kissat nåt på evigheter och får inte i honom nåt heller. Dom säger då att OM HAN KRÄKS SÅ FÅR HAN INTE KOMMA TILL VÅRDCENTRALEN!!???? Nähä....? Vart ska vi då?

Vårdcentralen ringer till barnkliniken och hör om dom kan ta in honom. Nääää, dom vill inte heller ta in honom????!!!!

Vådrcentralen ger då med sig och inser att NÅN måste ju kanske titta på stackaren. Dom får en tid klockan 15. Aldrig, sa mikke, som tog honom raka vägen till akuten. VAD ÄR DET FÖR DUMHETER ATT MAN INTE FÅR TRÄFFA EN LÄKARE OM MAN ÄR SJUK???? Blir så förbannad!

Jag fick i alla fall åka hem från jobbet, för att hämta Alva från Lassa. Viggo ligger nu på barn och får dropp (hoppas jag, dom skulle avvakta en stund sa dom).

Så just nu sitter jag hemma med en sovande Alva och väntar på att få höra av mikke. Dom hade sagt på akuten att dom inte trodde det var magsjuka...??? Vad är det då? Dom skulle ta några prover i alla fall.

Just nu ringde min mobil. Det var från DHL... LongTallSally har ett paket åt mig...Jipppppi! Mitt i eländet. Dom kommer med paketet imorgon mellan 11-14.



Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Det är ju för jäkligt hur sjukvården är idag! Den verkar fungera - bara man är frisk... jodå, då är man välkommen.



Stackars lillgobben...



Och vilken service de där LongTallSally verkar ha - service ända till dörren!? INte illa.

2010-10-11 @ 14:09:44
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Anonym

Jaa, känns riktigt lyxigt att få paketet till dörren! Håll tummarna att jackan passar nu bara. Hoppas jag är hemma mellan 11-14? Inte så säkert när nu Viggo ligger på Barn.



Sjukvården är värdelös! Om man inte är påläst så får man ingen hjälp. Man måste SJÄLV veta vilka prover som ska tas, eller vilken viktig information som måste komma fram...

2010-10-11 @ 21:41:26
Postat av: Erika

Ooops..av mig var ju förstås inlägget utan avsändare :-)

2010-10-11 @ 21:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0