Snö!!!!

Igår kom det snö!!! Till ungarnas glädje. Vi var ute igår eftermiddag och drog pulka och bob. Mer...mer..mer! Jätteglada barn! Faktiskt blev även jag lite gladare :-) Det blev ljusare ute och betydligt bättre luft...

Trodde ju aldrig att jag skulle bli glad av fallande snö, men jag fylldes genast av en känsla från barndomen med varm choklad och limpmackor och skidor... så härligt! Man minns ju oftast bara de bra grejerna, men om jag riktigt tänker efter så kommer ju också minnet av trånga pjäxor, iskalla fötter och händer och snorig näsa :-)

Idag blir det nog att vara ute en hel del. Är inne på min andra tvättmaskin och ska strax dra fram dammsugaren, men sen blir det nog täckbyxor och mössa....

Måste ju föresten tipsa om en SUPERBRA bok som jag just läst ut! Nu snackar vi Stig Larsson-bra! Det är en bok av Hellström & Roslund. TRE SEKUNDER heter den. LÄÄÄÄÄS! Den har fått pris för BÄSTA SVENSKA KRIMINALROMAN 2009 och STORA LÄSARPRISET-ÅRETS SPÄNNING 2009. Är riktigt ledsen att jag har läst ut den.... vill ju ha kvar!!!! Det är sällan man hittar en riktigt bra bok som man inte kan släppa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0