Ikeadrömmar

Drömde i natt att jag varit på ikea och storhandlat. Packade upp varor ur stora blåa ikeabagar. Hade köpt en massa småtjoller som kuddar, massor av supersnygga tyger och nya handdukar/badlakan till toan.... Fatta vilken besvikelse när det bara visade sig vara en dröm....

Måste verkligen boka in en resa till haparanda snart. Kanske ska göra det när löneförhöjningen äntligen kommer? Har ju äntligen fått besked om nya lönen och den gäller från mitten på mars, så man borde ju få en del retroaktivt... Hoppas det kommer med lönen denna månad. Fast å andra sidan så kanske man inte ska fara på ikea för dom pengarna? Det är ju inte så tokigt att ha en exrapeng till julklappsinköp heller!

Jaja... vi får väl se hur det blir med det. IKEA skulle ju inte vara så tokigt :-)

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag drömde typ likadant utom att det inte var småtjoller, utan TUNGA paket...vänta det var ingen dröm! Handlade för över 15 000, så det kanske inte blir nån jul för oss, vi får suga på 200 värmeljus för att komma i stämning:)

2010-10-17 @ 08:58:30
Postat av: Helena

Kom just på att jag handlade åt både mamma och syrran...få se...lampa 189:-, 2pkt värmeljus 60:-och en skål 19:-, 15000 minus 268...hm ja det kanske blir en jul i allafall.

2010-10-17 @ 09:56:03
Postat av: Erika

Ja, vissa av oss behöver ju inte nöja sig med att drömma... Dom får minsann leva ut sina drömmar!!!



Sitter och bläddrar i ikeakatalogen nu och DRÖMMER om än det ena och än det andra :-) Vill ha så mycket...

2010-10-17 @ 18:51:04
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: MammaMarie

Jag och Meriam var uttråkade igår och åkte förbi IKEA... de har flyttat IKEA här i Malmö och det nya känns gigantiskt - som en flyghangar! Jag avskyr det.



Jag tycker att Ikea är en enda stor jäspning: samma gamla varor heeela tiden. Sällan något nytt ju. Hur kul är det när man har Ikea bakom hörnet, och man har varit där 200 ggr?!



Dessutom tar det ju timmar att gå igenom, vår "snabbvisit" tog 2 timmar, och då gick vi fort, men vi fikade också: kaffe och bulle 5 kr! Det var ungefär det jag hade på fickan :)!

2010-10-18 @ 09:43:31
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Helena

Min svägerska bor 1 km från IKEA Barkaby, hon följer mig dit när vi är där, alltså 1 ggn/år. Men om man inte tycker sig ha råd med en badrumsinredning för 45 000 utan tar en motsvarande lågbudgetvariant för 13 000 så är det värt 30 mil enkel väg:)

2010-10-18 @ 14:44:42
Postat av: Erika

Helt klart värt 30 mil! Jag avundas dom som har ikea runt hörnet. Skulle nog aldrig tröttna på att gå och fynda där dagarna i ända...



Tänk att kunna fara en sväng på ikea när man är UTTRÅKAD. Bara så där.... tvärfara och slå ihjäl ett par timmar. LYX, är vad det är!



Själv måste man planera, gärna veckor i förväg, det ska bläddras i katalogen och skrivas listor... för huh om man glömt nåt viktigt. Inte lätt att tvärfara och komplettera inköpet.

2010-10-18 @ 19:59:36
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0