Fryser..

Så var jobbhelgen över för denna gång. Synd bara att man jobbar imorgon också. Hade ju varit skönt att vara ledig måndag efter helgjobb. Men så lyxigt har ju inte jag det. Var riktigt effektiv när jag kom på jobbet i morse. Började klockan sju  och halv nio var frysen avfrostad och allt inpackat igen :-) Gillar verkligen mina daghelgpass. Man är ju 100 gånger piggare och mer effektiv än när man jobbar kvällspasset. Fattar inte varför, men kvällarna spenderas ju mest i soffan känns det som... mat och städning och inte mycket mer.

Viggo är fortfarande sjuk. Han äter ingenting! Blir galen av oro snart. Fattar ingenting...? Han spydde ju bara fredag och kanske lördag..? Men han har ju varit dålig sen i onsdags. Blir det ingen vändning imorgon då måste vi uppsöka farbror doktorn.

En annan jobbig sak är ju att Alva inte heller vill äta nåt när inte Viggo äter. Hon ska ju vara precis som honom. Exakt, precis som honom... Hoppar han då hoppar hon. Äter han nåt så ska hon äta precis samma som han. Ganska charmigt i vanliga fall, men inte en gång som denna. Hon har tack och lov inte blivit sjuk, men kommer väl att bli det precis lagom tills Viggo blivit frisk. Brukar ju vara så...

Har just tagit mig ett varmt bad. Har frusit i stort sett hela dagen. Nu har den tiden börjat alltså, då man ständigt ska gå omkring och huttra. Spelar ingen roll hur mycket kläder jag sätter på mig, det är bara ett varmt bad som kan bota min frossa. Sååååå himla jobbigt att gå omkring och frysa jämt! hmmm... 22,5 grader här enligt termometern i köket. Känns som 17.

Ska gå och dra på mig mina hellyhansen sockar och sätta mig i soffan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0