olycksklippt :-)

När jag läste Helenas kommentar i det tidigare inlägget, om självklippta barn inför fotografering, kom jag att tänka på att jag äger ett foto taget precis efter en sån incident.

Fast i mitt fall så var det inte jag själv som klippte av lockarna. Det var min kära syster Marie. Vet inte om hon ville göra mig fin inför fotograferingen som skulle ske dagen efter, eller om hon bara av ren illvilja ville göra så att inte jag skulle vara finare än henne hos fotografen???? Hmmm....

Minns i alla fall hur det gick till i stora drag.. Vi var i vårt rum med orangea skrikiga tapeter och jag minns att vi hörde att mamma kom hem. Marie skyndade sig att stänga in mig i garderoben och jag skulle minsann INTE få gå ut därifrån! Och vem trotsar en 6 år äldre storasyster med en vass sax i handen? Stod där snällt tills mamma letade efter mig. Gick säkert rätt fort, för jag kan tänka mig att systeryster såg rätt skyldig ut..?

Minns inte om min kära mor blev arg, och jag har inget minne av att jag brydde mig, men jag kommer ihåg hur mamma fixade och höll på med mig när vi kom fram till fotografen...

Detta är resultatet av min systers snedklippning. Undrar varför min mor inte klippte bort ALL lugg istället för att ha kvar den där sneda. Hon kanske tyckte jag kunde komma undan med det ifall någon skulle tro att jag bara hade kammat luggen lite snett. Var det inte modern med snedlugg på 70-talet?

Haha..


Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Vilken tjallare du är!!! Medge att du är tacksam över min lilla bravad där, du blev ju ursöt ju - dessutom hade du inte haft något minne alls utav den där fotograferingen om det inte vore för mig, så det så!!!

2010-11-03 @ 09:55:26
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

Haha... ja det kanske är sant! Kom dock ihåg att fotot som togs på oss alla tre stod hemma hos varenda släkting. Och att ingen av oss var särskillt snygga på bilden :-)

2010-11-03 @ 12:20:30
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: MammaMarie

JAVISSTJA!!! Det hade jag glömt bort! My God, jag hatade det fotot! Trots ditt frisyräventyr (eller kanske tackvare...?!)var du ju finast på fotot. Tacka mig! Tacka mig genast!

2010-11-03 @ 16:15:47
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

Ja, var inte ditt hår rätt så stort på den bilden? Tack och lov så har jag inte den bilden i min ägo. Hoppas den försvunnit! Kommer inte ihåg om det bara var luggen du klippte? Eller såg jag ut som dig innan du satte saxen i mitt hår? I så fall så tackar jag dig :-)

2010-11-03 @ 18:58:42
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0