Hopp och studs

Full rulle hela dagen. Började med att fara på Jula och köpa ett nytt handtag till tvättstugedörren. Ville ju inte gärna sätta tillbaka det bruna plasthandtaget som satt där.. Bara att fara iväg på en sån affär med barnen är ju ett projekt. Dom hade jätteskoj där. Provkörde alla 4-hjulingar och åkgräsklippare som fanns där. Inte lätt att få ut dom ur affären.

Just när vi kom hem gick Linda med familj förbi, så jag fick gratta henne och titta på lilla Liam som låg i vagnen och sov så sött. Så himla liten och söt. Och snäll också, tydligen!

Resten av dagen har vi i stor sett tillbringat utomhus. Jättehärligt väder idag! Ingen större sommarvärme direkt, men alldeles tillräckligt för att jag ska slippa klaga. Sitter man mot husväggen så är det faktiskt riktigt skönt :)

Mina ambitioner idag var att tvätta fönster och byta gardiner i tv-rummet. Fortfarande ogjort kan jag ju avslöja. Gardinerna är nere, men längre kom jag inte... Tänkte att det kanske vore lika bra att måla insidan på dom fönsterna nu också? Och då är det ju onödigt att putsa dom före... eller hur? Men HUR SUGEN ÄR JAG PÅ ATT MÅLA FÖNSTER NU DÅ??? NoT!

Efter middagen monterade vi ihop studsmattan till barnen! Äntligen får dom hoppa och studsa. Förra sommaren blev det aldrig att vi satte upp den för vi hade inget skyddsnät till den. Gick inte att få tag i ett någonstans heller. Vi satt till och med på nätet och letade. Slut överallt. Nu köpte vi ett direkt dom fått hem det på affären! Jättelyckliga barn! Fast dom borde nog vänta några dagar med hoppandet märkte vi. Hostan satte ju igång igen när dom hoppade som värst.. Men det känns skönt att dom har nåt mer att göra ute på gården. Är fasligt less på att stå och ge Alva fart i gungan! STOR FART ska hon ha.. hela tiden, så inte kan jag luta mig tillbaka mellan varven inte. Då blir det ett himla liv..



    

Kommentarer
Postat av: Linda

Såå himla söta dom är!! =)

2010-05-05 @ 10:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0