Vad vi jobbar och står i...

Trallallalla... nu är listerna färdigmålade! Så vitt och fint! Dörren är också NÄSTAN klar.. Bara listerna runt golvet kvar. Men dom tänker jag INTE måla. Så det så! Blir att köpa nya färdigmålade lister.

Hmm..nu ljuger jag ju. Har ju en massa lister/dörrkarmar kvar i tv-rummet. Men jag bestämde mig ju för att göra ett rum i taget. Skyller på det för nu ids jag inte mera.

Tycker jag målar hela tiden, men ändå är det ju kvar hur mycket som helst. Hur går det ihop? Sitter här i köket och tittar mig omkring. Elementen har jag ju glömt bort.. fan! Ska nog överlåta den målningen till min kära sambo. Han har inte strukit många penseldrag i detta kök. Hans tur tycker jag!

Han fick faktiskt snickra lite igår. Såg hur nöjd han blev när han fick sätta sågen i lite virke :-) Vi köpte en skiva vit MDF-panel, som han fick såga till och göra sockel av under skåpen i köket. Blev riktigt fint!

Tydligen fick han mersmak av såg-arbeten. Just nu är han ute i garaget och sågar och spikar på ett trappsteg till våran altan. Alva fixar ju inte att kliva ner själv för det är för högt. Han håller också på för fullt med ritningar till vårt altantak. Undrar om det blir av i år nu då? Hoppas ju det! Fast även mikke har en förmåga att sprida ut sig. Samtidigt som han skissar på altantaket så har han börjat rita på en utbyggnad av altanen, vilken han just nu i alla fall verkar ännu mera sugen på att bygga än taket. Vi får väl se vad som månde bliva..?

Ska bli skönt att fara på jobbet imorgon och vila upp sig lite. Jobbar ju aldrig så hårt som när jag är ledig en helg... Gnäller ju en hel del, men det är ju faktiskt riktigt roligt att snygga till huset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0