Värdelös sjukvård

Såå himla härligt väder det varit idag! Barnen har tagit sitt första utedopp i sin lilla pool. Jätteskoj! Kunde ha varit världens bästa dag om det inte var så att jag satt fast med en telefon hela dagen :-(

Har suttit i telefonköer och fått tider när jag skulle bli uppringd. Blivit hänvisad vidare till något nytt nummer.. HÖLL PÅ ATT BLI GALEN! Satt upptagen med det mellan 9.30-17.30. Hur kul är det då? Kom jag någon vart då? Nej!!! Ska bli uppringd imorgon. Blir så Dj...a förbannad! Det jobbiga är att det handlade om en närståendes hälsa, och jag kände verkligen att jag genast ville ha hjälp! Fort! Genast! Det visade sig att den avdelning jag ringde till hade stängt idag p g a utbildning??? Hur kan en avdelning bara stänga för dagen? Som att stänga akuten ungefär. "nej, tyvärr.. kom tillbaka imorgon om du fortfarande lever. Vi är lediga idag". Blev till slut hänvisad till att ringa till umeå. Sagt och gjort! Ringde dit och efter att jag fått 2-3 nya hänvisningar inom umeå lasarett så fick jag till slut tag på en människa inom rätt område. Blev då lovad att dom skulle fixa att någon skulle ringa imorgon.. IMORGON??? Varför har jag då suttit hela dagen idag??? Måste nu sitta och vänta även imorgon :-(

Bryter ihop! Inte ska man då vara sjuk när man söker hjälp från sjukvården. Hade det gällt mig själv så hade jag gett upp för länge sen..

Dessutom så var jag ju tvungen att se till att småbarnen höll sig någorlunda tysta under alla samtal. Inte lätt, då denna dag varit rekordbråkig. Dom har slagits och puttats och kastat saker på varandra hela dagen. *Pust och stön*. Dom har väl känt av min stress och irritation över den obefintliga svenska sjukvården.

Ska gå och lägga mig nu för jag är helt psykiskt utmattad av all telefonirritation. Finns inget värre. HATAR telefoner/telefonköer/hänvisningar/"vi ringer upp..bla bla.." =LANDSTINGET!!!

Sitter bara uppe och väntar på att mikke och Jocke ska komma hem. Dom är ute och övningskör för första gången. Spännande värre..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0