snart kommer värmen :-)

Röd dag! Så himla skönt att mikke är ledig idag, mitt i veckan. Kommer alltså att kunna lägga mig och sova mitt på dagen, istället för efter middagen. Lyx! Jag är ju inte ledig bara för att det är en helgdag.. Tvärtom faktiskt. Har kollat mitt schema och jag jobbar ALLA STORHELGER! Precis som vanligt. Har haft schemalagd arbetstid alla julaftnar och nyårsaftnar ända sen 2005. Även midsommar kommer jag att jobba. Hela påsken jobbade jag också. Visst är det för taskigt! Kommer också att jobba jul detta år och även året efter! Inte klokt! Tur man kan ta semester...

Barnen sov jättelänge idag också. Ända till åtta. Helt otroligt! Vad är det som händer? Har vi äntligen börjat göra rätt? Alva sov inget igår på dan. Kanske är så vi ska göra? Värt att prova i alla fall. Sover dom så här länge behöver dom ju knappast sova mitt på dagen. Jippiii!

Nu ska vi göra oss klara för att gå ut. Tänkte vi måste få bort de sista löven nu inför helgen när värmen äntligen ska komma! Förväntar mig en explosion av grönska på söndag! 20-21 grader och strålande sol ska det vara. ÄNTLIGEN! Synd bara att jag jobbar :-(

Ut och räfsa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0