Pigg för en gångs skull..

Vaknade kvart över sex av att Viggo gick omkring och ropade förtvivlat efter pappa.. som ju farit iväg på jobbet. Börjat sova riktigt bra nu helt plötsligt. Har inte ens hört mikkes väckarklocka! Superbra! Känner mig mycket piggare..

Dock inte lika pigg som barnen är. Klockan är nu halv åtta på morgonen och så här ser dom ut:


Alva är redo att gå ut. Med mössa, hjälm, skor, handväska och pyjamas :-)


Viggo har hunnit lite längre. Med jacka och allt är han redo att möta dagen..


Usch, borde ju inte publicera bilder där man ser hur stökigt det är i bakgrunden. Fast då skulle jag ju aldrig kunna visa några bilder.. Har ju som sagt, mitt i all annan röra, hunnit ta ner gardinerna i tv-rummet. Gjorde ju inte att det ser snyggare ut precis.. Tror det blir att sätta upp gardiner trots allt för jag orkar inte måla nu. Får bli senare känner jag, när jag inte är så less på att måla. Idag blir det nog att städa istället. Ser ju det när jag tagit kort! Så man ska göra kanske. Ta kort i alla rum, för då får man verkligen se hur det ser ut! Får i alla fall mig att skynda mig fram med dammsugare och bli på "plockabort-humör" :-)

Ska genast sätta igång med det nu.. barnen får vänta med att fara ut och köra motorcykel och åka skridskor, eller vad det nu var dom tänkte göra..?


Kommentarer
Postat av: Helena

Ha ha ha... precis Alva, man går inte en meter utanför dörren utan sin handväska och hjälm. Snacka om dagens outfit! Love it!

2010-05-06 @ 08:50:16
Postat av: MammaMarie

Åh, så STORA barnen blivit, i mitt huvud är alva en liiiten rullta. Men hon är ju stor flicka nu. Sååå tjusig hon är, Viggo verkar dock något klokare...i val av klädsel i allafall??

2010-05-06 @ 11:38:14
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

Ja, visst är det så Helena :-) Hon vet att klä sig som en dam. Glömmer inte handväskan där hon har ett lypsyl som hon plockar fram var 30e sekund. Precis som mor sin :-)



Jo Marie, nu är hon ju STOR! Du måste skynda dig och komma å hälsa på. Vips så är hon tonåring! Och som hennes personlighet är NU, så kommer du garanterat inte att vilja träffa henne DÅ! Skynd de å kom hit!

2010-05-06 @ 20:31:45
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0