10 Juni

Idag skiner solen från en klarblå himmel och jag har stora förhoppningar på att få sätta på mig bikinin. Tror verkligen att det blir solarväder idag. Igår eftermiddag var det jätteskönt ute. Riktigt varmt och soligt. Jobbade ju naturligtvis, så jag kunde ju inte kasta mig ner i en solstol direkt. Men en promenad ute blev det och lite sittande på altanen. Hade en inskolning så det var lite extra mycket att göra igår. Trevligt, då jag tycker om att ha fullt upp. Tiden går ju så fort då...

Nu på morgonen hittade Alva en godispåse i skafferiet. Den har legat där sen mormor och morfar var här och skötte barnen för precis en vecka sen. Dom hade köpt med sig godis, men förståss så köpte dom ju det godis som dom själva tyckte om. Punchpraliner..chokladöverdragna mintkarameller..vita stora "sockerbitar". Ungarna har varit och tittat i påsen tidigare, för den har ju legat där och sett frestande ut.. Viggo tog ut en "sockerbit" ur påsen och  för några dagar sen och gick med den till diskmaskinen. Han skulle stoppa in den där. Trodde alltså att det var en diskmaskinstablett :-)

Nu på morgonen så var Alva väldigt godissugen. Sa till henne att hon ju inte tycker om det som finns i påsen. Det är ju "morfargodis", men hon ville ändå ha. Fick en punchpralin, tog genast en stor tugga.. såg hennes min :-) Fick tillbaka den. Sen tog hon en stor mintchoklad, tog en stor tugga ur den.. besvikelse.. fick tillbaka den. Sen tog hon nästa fyllda chokladpralin..samma visa. Måste ju beundra henne för hennes mod! Inte skulle jag ha fortsatt smaka om allt var jättedåligt... Viggo som är en fegis och väldigt noga med det han stoppar i munnen var klok nog att inte prova.

Slutade med att jag fick äta alla godisar. Jag TVINGADES att äta upp dom. Stackars mig då...

Idag fyller min kära syster år! Tror bestämt det är hela 45 år! Wow så gamla vi blivit... hjälp! Det betyder ju att jag är 39. Det har jag förträngt. Ska genast glömma det igen. Jag vet ju med bestämdhet att jag bara är 30!!! Så det så! ETT STORT GRATTIS TILL DIG KÄRA SYSTER!




Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Tusen tack kära du... men MÅSTE du basunera ut hela siffran på det där sättet?!? Jag har fått höra att jag inte ser ut som en dag över 30! Så jag ska hädanefter gå efter den åldern... jag är numera NIO ÅR yngre än dig. Ha-ha!

2010-06-10 @ 17:47:40
URL: http://mammamarie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0