Seg och blåsig dag

Äntligen sover barnen. Dom var seglivade ikväll.. Morfar har varit och busat upp dom lite i eftermiddag. Mor och far kom hit och firade Joakims skolavslutning som han har först nästa fredag :-) Dom kan inte komma då för min kära far ska då på återbesök i Umeå efter operationen han gjorde. Så gulligt av dom att komma hit nu då tycker jag. Jag bjöd på grillat och kladdkaka till efterätt. Riktigt gott var det och trevligt!

Seg dag idag. Blåsigt nanting! Eller snarare Stormigt!! Verkar ha lugnat ner sig lite nu, men det har varit halvjobbigt att vara ute. Mikke han jobbar på med brädorna som ska målas färdigt. Han har även gjort en massa underarbete som var nödvändigt för takbygget. Imorgon kommer hans vänner och hjälper honom bygga! Jipppii! Hoppas att det är klart till midsommar så vi kan sitta och ta drinken UNDER TAK! Har längtat efter det i 5 år nu...

Är jättesugen på att sätta mig i ett varmt bad, med ett glas vin *LYX*. Men vet inte om det är värt det. Jocke körde med moppen till stan och TÄNK OM DET HÄNDER NÅT??? Kan ju inte komma och hämta honom om jag druckit ett glas vin... Undrar när jag ska sluta oroa mig för barnen??? Är till och med orolig när han kör till konsum. Sitter här hemma och lyssnar efter sirener, ända tills han är hemma igen.. hur sjukt är inte det då? Inte konstigt att jag får magkatarr då och då. Inte bra att vara sån hönsmamma.. Samma sak är det med småttingarna. Måste verkligen anstränga mig för att inte hindra dom att klättra i lekparken. Hämmar ju deras utveckling ju. Mikke låter dom klättra och även falla.. ett blåmärke har väl ingen dött av, tycker han. Och visst är det så! Men man vet ju aldrig... Dom kan ju lika gärna falla och bryta ben, slå sig i skallen eller nåt annat värre..  Huh, så jobbigt det är att vara en mamma som alltid ser värsta scenariot framför sig!

Efter detta utlägg så känner jag att jag ska visst ta ett glas vin och sätta mig i badet. Gossen tar sig alltid hem på nåt sätt. Och Mikke kan ju hämta honom annars. (glömde bort honom för en stund)

Så det så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0