Såå slut..

Vilken dag detta varit! Eller snarare dygn. Har inte sovit sen jag gick och la mig i onsdags.. inte klokt ju. Blir en väldigt tidig kväll för mig känner jag.

Skolavslutningen började klockan elva och höll på till närmare halv ett. Hur kul är det att lyssna på alla tradiga tal från rektorer och präster? Tog ju fel på plats, till att börja med. Vi åkte ju iväg till folkets hus där dom haft avslutning de senaste åren. Men ack så fel vi var.. där hade 6.orna avslutning. Visade sig att dom skulle vara i kyrkan. Trodde det var slut med kyrkliga avslutningar? Där skulle vi tränga ihop oss alla nior med familjer och släktingar i världens minsta kyrka. Total syrebrist höll på att ta död på oss alla. Svetten rann från både publik och nervösa tonåringar.. 

Ska inte klaga. Det är ju så på alla avslutningar. Har varit på ett antal nu. Inte nåt bättre i landskyrkan med alla elever från sörböle. Lika trångt och varmt och hemskt..

När sen kramkalaset var över for jag och jocke och köpte pizza. Jag höll på att svälta ihjäl.. totalt utmattad av jobbnatt och sen värmen och trängseln i kyrkan. När vi kom hem ringde Jamal och sa han och Kevin var på väg. Bara skynda sig iväg till konsum då och köpa tårtgrejer. Hann precis göra examenstårtan klar när det var dags att hämta Alva och Viggo. I samma veva kommer svärmor.. Blev gofika och sen lek med alla barnen. Jag och mikke roade barnen ute på gården medans Jamal lagade mat till oss alla. Såå himla duktig han är. Blev potatisklyftor i ugnen, som han först kokat i buljong, fond och en massa kryddor. Rattatouille och grillad fläskfile med egenhändigt ihoprörd marinad. Supergott! Är så stolt över min mästerkock till son. Han släktar verkligen på sin far. Älskar att laga mat och komma på nya kryddningar och kombinationer.. Så kul!

Klockan fem var det dags att skjutsa iväg Joakim till skolan där deras buss till Vindeln skulle avgå. Alla nior ska iväg på forsränning hela natten. Dom kommer hem vid 04.30 imorgon bitti. Hoppas verkligen dom får en kul sista kväll tillsammans! 

Nu sitter jag bara och väntar på att barnen ska stupa isäng så jag själv får lägga mig.. Hoppas det blir snart! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0