Så tokigt det kan bli :-)

Grått och regnigt idag! Vad ska man då hitta på??? Har varit utomhus så mycket på sista tiden så jag vet inte hur man ska roa barnen inomhus en hel dag...

Kanske far till Boliden om dom inte har nåt annat för sig.. Står inte ut med att vara här inne en hel dag. Skulle ju visserligen behöva städa överallt i hela huset, men är inte i det ilet känner jag.

Måste bara berätta om hur tokigt det kan bli ibland...

Kvinnan som var här i söndags från Thailand hon heter "Oj". Stavas säkert inte så men det låter då så i alla fall. Har upptäckt hur otroligt mycket jag använder detta ord :-)

"oj, Alva, så tokigt", Oj vad varmt det är". Ungarna ramlar och slår sig och får "OjOj". Sen när man har sagt Oj, så säger man Oj för att man råkade använda det ordet... haha. Hon måste ju tro vi ropar på henne hela tiden. Roligast var ändå när Mikke gick in på toan och hon satt där med olåst dörr... "Oj" säger han och stänger dörren snabbt! Hur tokigt?

Har fnittrat åt det hela dagen igår.. Inte lätt att ändra sina vanor. Hon kommer hit igen på midsommarafton, måste snabbt hitta ett ersättningsord för alla mina Oj... Ooops, kanske jag ska börja säga istället? Ska öva på det idag och se om det går att ändra :-)

Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Hahhaaa!!! DET var roligt. Ja det finns väl int så många ersättningsord för Oj!? Kul det där med toaletten!



När det händer mig så hör jag inget "Oj!". Bara "MEN MAMMAAAA!!! KAN DU AAALDRIIIIG LÅSA DÖRREN??!?!"

2010-06-15 @ 09:42:31
URL: http://mammamarie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0