Nattjobb

Nu är denna dagen snart slut för dom flesta. För mig fortsätter den till klockan 8 imorgon bitti.. Ska snart iväg och jobba. Sitter bara och väntar på att klockan ska bli halv tio så jag kan åka iväg. Blev inte mycket sova idag. Är helt enkelt inte trött.

Imorgon ska det planteras blommor hoppas jag, och fixas med blombänkar. Mikke ska på personalfest imorgon så jag får slita alldeles själv med grävande och bärande av jordsäckar. Får väl se hur mycket jag orkar. Men längtar ju tills allt är klart, så jag kommer väl att kämpa på antar jag.

Idag har det regnat i stort sett hela dagen. Mor och far var här och skötte Alva och Viggo ett par timmar idag, medan jag var iväg på ett möte. Trots regn så har vi varit ute och lekt. Har ju faktiskt varit uppehåll då och då. Men inte är det kul att vara ute när allt är blött..

Har jobbarhelg nu i helgen, så det lär väl inte hinnas med så mycket här hemma då. Tur ändå att jag jobbar dagpasset, inte lika slitsamt som kvällspasset, och dessutom så hinner man umgås lite med familjen. Tråkigt för mikke bara som måste upp på lördagmorgonen och ta hand om barnen, efter sin troligtvis blöta personalfest..

Ska nu packa mina lakritsbåtar, mackor och nagellack...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0