Fixar tvättstugan.. hopplöst!

Rörigt här hemma! Blev inget Boliden. Vi for till Jysk för jag tänkte köpa tyg till gardiner i tv-rummet. Hittade inget snyggt, så det blev ett prinsess- och ett nalle puh-paraply istället som barnen ABSOLUT skulle ha. Sen for vi på Jacks. Där hittade jag två jättefina emaljerade "hinkar". TVÄTTMEDEL står det på en och MASKINDISK på den andra. Detta satte ju igång min lust att fixa upp tvättstugan. Ut med allt skrot, och det är inte lite.. Har en lagerhylla därinne också full med återvinningslådor. Nu ska jag ut med allt och inte ha det där inne längre... men var ska vi ha den hyllan då???? Börjar stå möbler lite här och där i detta hus som vi inte hittar någon plats till. Står TVÅ byråer på rad i min hall. Vi vet inte var vi ska ställa den som blev över. Orkar inte bära upp på övervåningen så var ska vi då ställa den???

Nu står det en lagerhylla mitt på golvet i köket. och en liten byrå med verktyg ska också ut ur tvättstugan.. suck! Blir tokig! Visst ska man väl ändå hänga tvätt i en tvättstuga? Knappt man kan göra det för allt som står därinne. Har blivit en samlingsplats för allt möjligt. Överblivna blomkrukor, tomma färgburkar, hinkar, och dessutom så byter vi blöjor därinne.. Nää, nu ska det bli ordning och reda! Prydligt på hyllorna med grejer som ska vara i en tvättstuga. Bort med ungarnas fingerfärger, målarfärger och play-do degar. Bort med alla möbler och grejer som inte hör hemma där!

Som sagt. Rörigt! Var ska vi ha alla grejer? Ska i alla fall köra iväg med all återvinning nu så blir det i alla fall tomt i dom lådorna! Vi har en fylld tvättkorg med tomma saftflaskor. Inte klokt vad det dricks saft i detta hus..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0