Bus, mys och städning..

Gick hur bra som helst att lämna barnen på nya dagiset! Inga problem alls, snarare tvärtom!

Ikväll har jag haft en riktigt superkväll med min dotter. Mikke och Viggo for iväg och köpte taket till altanen och jag och Alva har busat och lekt som bara den. Vi har nästan skrattat ihjäl oss båda två :-)

Så kul att få busa med och rå om bara ETT barn. Tror vi måste dela på oss lite oftare så man riktigt hinner njuta av barnen. När dom är två så blir det bara bråk. Fast man försöker vara rättvis så blir det ändå så att nån till slut får lite mera bus och då blir den andra sur... Nästa gång får mikke ta med sig Alva någonstans, så jag får rå om min lillkille!

Trots allt busande både inomhus och utomhus så har jag hunnit påbörja städning av vardagsrummet. Har tagit bort mattan och sofforna står mitt i rummet. Inte klokt vad grejer man hittar därunder.. Förutom en massa damm så ligger där en massa barnsockar, leksaker och gamla halvätna smörmackor... mums! Måste ju storstäda hela huset om vi ska ha en massa folk här på midsommar. Gäller ju att börja i tid, för det är mycket att göra. Fy sjutton så tråkigt!

Skönt att jag är ledig imorgon. Hoppas bara att städilet inte försvunnit när jag vaknar imorgon. Ska försöka hinna så mycket som möjligt ikväll känner jag. Mina "il" brukar inte vara så långvariga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0