Äntligen!

Nu har vi tak över oss till midsommarfesten! Jippiiii!!!

Nu är det bara att det regnar. Kommer hålla mig torr hela sommaren :-) Så himla skönt! Nu är det bara lite finputs kvar och staket och vindskydd som ska upp. Det kommer att byggas under semestern. Kommer att bli så fint... Tack än en gång Frebban för all hjälp!

Jag är helt slut (ovanligt..?). Har varit ute hela dagen och barnen har ju inte varit bästa vänner direkt. Har klippt gräset, med ungarnas hjälp. De turas om att gå mellan mig och klipparen och "hjälper" mig klippa. Inte kul med praktikanter när man vill få något gjort. Dessutom så blir dom ovänner ungefär var tredje minut. Sen tog vi en promenad till konsum och handlade. Har varit fint väder hela dagen, men när jag gick dit var det storm! Fick slita med tvillingvagnen i motvind. Är det inte typiskt då? Fy så jobbigt!

Tvättat tre maskiner, renbäddat dubbelsängen, lagat middag. Två olika, eftersom inte Jocke tycker om pannkaka. Drog fram kantklipparen och en 20 meter tjorvig skarvsladd som jag först fick reda ut (tog säkert tjugo minuter och en MASSA svordommar). Hann klippa 5 minuter, sen var vi utan "klippsnöre" i klipparen. Ännu mera svordommar!!!

Blev ju tvungen att roa barnen på egen hand HELA dagen och kvällen, eftersom mikke började spika tak när han kom hem (jättemånga svordommar).  Blev en till promenad. Den här gången gick vi till "trollskogen" där de små skogstrollen bor. Vi spanade länge och väl men lyckades inte se några. Dom låg nog och sov. Stannade vid vattnet och kastade stenar en stund och sen plockade vi med oss lite "trollgräs"som ungarna skulle visa sin far. Efter lite bråk och kiv på gården (svordom) fick jag äntligen in de små bråkstakarna. Bad och uppskrubbning av riktigt skitiga utebarn och lite mera bråk och sen så somnade dom äntligen...

Det var min lediga dag! Det är skönt man får vara ledig från jobbet ibland så man får vila upp sig...?

Imorgon har vi grill"fest" på jobbet. All personal kommer och cheferna bjuder på grillat. Trevligt! Ser fram emot en avkopplande kväll på jobbet imorgon. Trots att det kommer bli en massa disk och stök efteråt så blir det rena semestern om man jämför med att vara hemma....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0