Tuff lördag...

Puh, vilken dag!

När jag gick av mitt nattpass i morse for jag på ica maxi och handlade några julklappar. Hemma nån gång efter nio, la mig halv tio och ställde klockan på halv ett. Inte så mycket sömn idag... ville som inte sova bort en hel helgdag.  

Sen kom Jamal, steff och kevin på besök och åt middag med oss. Kul att träffa dom, det var ett tag sen sist...

När dom for så skyndade jag mig på med gångarutstyrseln och tog min powerwalk. Heeelt slut när jag kom hem! Maxade hastigheten så mycket det bara gick för att förbränna mer..? Alltid när jag kommer hem så är mina händer svullna. Typ som när man har vätska i kroppen. Nu var dom extremt tjocka. Fingrarna såg ut som prinskorvar :-) och det gick inte att knyta näven. SKUMT! varför blir det så för??? Går över efter en halvtimme ungefär...

Fick verkligen mersmak på att köpa julklappar. Vill bara ut och köpa mera... Håller på att ha ett lager hemma nu och jag ångrar bittert att jag inte köpte julklappspapper. Kommer att ta en hel kväll att slå in allt. Blir nog en tur till Barnens hus imorgon för mera inköp. Kul! Är barnsligt förtjust i att köpa leksaker :-)

Måste ju in till stan också, men det blir nog till veckan när jag har barnen på dagis. Får offra min sovtid även denna vecka. Men det gör jag så gärna när det gäller att handla julklappar! Har glömt hur kul det var.

Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Så himla duktig du är med dina promenader! Måste säga att jag inte trodde det om dig, men det är skönt att du motbevisar mina fördomar :)!



Varför dina fingrar svullnar är precis för att du samlar vatten i dom. Du är otränad. Det går över allt eftersom du blir mer tränad. Tror det är mjölksyran som påverkar eller nåt... du kommer säkert att känna dig svullen om fötter och ben också. Men det kanske är för kallt för det ännu...

2010-12-05 @ 02:06:21
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

Jo, fötterna svullnar också. Men tror du verkligen att det är för att man är otränad? Pappa som är så tränad blir ju också så om händer och fingrar när han går i fjällen...? Han skyller på att det är för att han svänger på armarna :-)



Jag hoppas du har rätt och att det går över med tiden...

2010-12-05 @ 18:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0