Tack alla för all uppmuntran och alla kramar :-)


Idag vaknade jag strax efter sex. Alva kom ut från sitt rum och har alltså sovit i sitt rum HELA NATTEN??? Otroligt! Själv sov jag i soffan eftersom det kom en stril med vatten från ventilationen 10 cm från min huvudkudde! Inte så kul att ligga och sova med skvitter i ansiktet...

Klockan sju klädde jag på barnen overallerna för att köra till OK då all nikotin var slut och kände mig därför rätt så retlig... Tänkte sätta i motorvärmaren en stund, men det gick inte så bra eftersom det genast gick en säkring. Som vanligt.... Bara att skrapa rutorna då.

Vid åtta var det bara att klä på dom igen för det var ett hiskeligt tjat om pepparkaksbak. Bara att fara och köpa pepparkaksdeg! Och blockchoklad till julgodis! Viggo hade minsann lärt sig från bolibompa nu på morgonen att man kan göra godis. Choklad ska man ha... och vatten ;-) Undrar vad dom bakade, men jag tänker då göra några enkla cornflakes/blockchoklad-godisar. Bara så dom blir nöjda med att få göra nåt...

Nu har vi bakat pepparkakorna klart! Ont i ryggen av allt kavlande... Man kavlar ut en stor deg och sen så trycker dom dit sina formar. Ryms inte mer än ca 4 kakor eftersom dom inte fattar att man måste planera hur man lägger formarna... naturligtvis! Så det blev en MASSA kavlande. Men nu är det klart i alla fall. Och dom var sååå duktiga!

Snart blir det väl att sätta chokladen i vattenbad och påbörja nästa projekt.

Tänkte dra med mig barnen ut på en promenad idag. Äntligen är ju vädret som det ska vara. Nästan sommar ju. Minus 4 grader! Synd bara att huset ska börja läka när det blir varmare ute...


Kommentarer
Postat av: systeryster

2010-12-16 @ 19:59:58
URL: http://kramar...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0