Julstress

Ledig idag! Tjohoooo...

Fast ändå rätt så upptagen. Ska ju till Boliden idag, men det blir ju kul. Skulle behöva fara och köpa en massa julklappar också. Blir stressad av att det är ogjort. Har inte köpt en enda julklapp till mina yngsta än...

Sitter med en lista också med sånt som måste fixas innan julafton. All mat som ska lagas och allt som ska finnas hemma... Hitta på nån kul aktivitet på kvällen måste vi ju också göra. Det är mycke nu och inte alls länge kvar till julafton. Att man aldrig kan planera sånt här långt innan jul? Tänk om man gjort sånt här klart, så man bara hade julklappsinköpen kvar... Nu måste man göra allt på samma gång. Tur att jag har några jobbnätter kvar innan jul, då kan man baka lite och sitta och planera!

Igår innan jag for på jobbet upptäckte jag att det droppade vatten från ventilationen lite överallt. 2 cm från min säng droppade det jättemycket. En stoooor pöl med vatten bredvid sängen. Sprang genast och kollade alla rummen. Inne på kontoret var det också en stor pöl, och i soffan i tv-rummet :-(

Förbannade rexovent. Mikke ringde till nån firma som sysslar med ventilation, och dom trodde det var för dåligt isolerat runt ventilationsrören. Vi satte också rexoventen på max. Det hjälpte. Slutade droppa i alla fall. Får väl ha det så tills det är bättre isolerat. Blir så less... förra året stannade ju hela systemet av och det droppade vatten överallt. Visade sig vara nåt enkelt elfel då. Men blev ju ändå dyrt när vi var tvugna att ringa hit en snubbe för felsökning.

Nåja... nu droppar det i alla fall inte. Hoppas vi slipper ringa hit nån denna månad. Känns som en onödig utgift under julmånaden....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0