En ny upplevelse ;-)

Har fått en förklaring till det nedsläckta solariet här i Ursviken. Det är STÄNGT! Kikade in genom fönstret och det enda som finns i lokalen är några kablar som hänger ner från taket. Skit också!

Blev då att köra hela vägen in till staden för att sola. Och det var ju en upplevelse :-0

Det var kö till solarierna, så jag ställde mig snällt att vänta... efter en stund såg jag att det faktiskt blinkade ledigt på solarierum 9. Gick lite närmare och såg att det var ett ståsolarium! Hmmmm... Frågade ungdomarna som stod framför mig i kön om dom provat ett sånt nån gång??? Jodå, men den unga söta tjejen tyckte att det var jobbigt att stå i 10 minuter. Ingen verkade vilja sola i det... hmmm. Tittade på de andra displayerna och såg att det skulle dröja ca 10 minuter innan det var min tur.

Då gick jag fram till 9an och stoppade i mina tior, trots att det borde ha ringt en varningssignal när den unga tjejen tyckte det var jobbigt!

Måste säga att jag var lite nervös.... hur gör man? Hur sitter glasögonen fast när man står? Klädde av mig och öppnade dörren till rymdskeppet som stod inne i rummet. Se, där på en stång hängde det ju ett par glasögon med gummiband runt! Perfekt om man hade haft väldigt tätt mellan ögonen. Dom var i Alva-storlek, men var ju tvungen att ha dom på mig. Är ju rädd om ögonen! Tryckte på startknappen och svosch så satte HELA VÄRLDENS FLÄKTAR IGÅNG! Tur det fanns två ledstänger att hålla sig fast i annars hade jag nog ramlat omkull. Redan efter två minuter så var det väldigt jobbigt. Hur kunde jag tro att JAG skulle orka när inte en tonåring gör det???

Stod där och tänkte på vad som utlovades på den stora skylten utanför solariet. "Inga vita fläckar". Brukar ju alltid få en stor rund fläck vid svanskotan när jag ligger i solariet, ibland även vid skulderbladen. Tänkte att det är nog värt mödan att stå här...tills jag kom på, eller snarare kände att jag nog kommer att få vita halvmånar under skinkorna.

När jag stod där kom jag att tänka på hur kvinnor faktiskt ser ut.... Har faktiskt sett en och annan dam på badhuset som har både rumpa och bröst som hänger låååångt nedanför där de borde vara. Dessa kvinnor måste ju få VÄLDIGT stora partier som är vita... Då snackar vi inte halvmånar längre! Måste dessa kvinnor stå och hålla upp sin enorma byst i ett sånt här solarium???? Med vita handavtryck på brösten som resultat*fniss*????

Musiken som spelades var i alla fall bra, värsta discot, och när Michael Jackson började spelas kunde jag inte stå still längre... Började dansa och sjunga med... naken... ihållande en ledstång... med Carolavindar i håret hahaha.... Kunde dock inte dansa alltför vilt eftersom glasögonen satt fast med ett väldigt kort snöre i ledstången :-)

De tio minutrarna gick faktiskt väldigt snabbt, och jag tror jag klarade mig utan "vita fläckar och halvmånar". Hade faktiskt riktigt KUL! Helt klart värt ett till besök, särskillt som maxtiden i ett sånt solarium är 10 minuter!

       




Kommentarer
Postat av: Helena

Ha, ha! Vilken syn...börjar misstänka dolda kameran. Måste ju varit ditt snyggaste de 10 minuterna? Problemet med häng, kan tänka mig att tillräckligt långa taxöron blåser åt sidorna? Men då skuggas nåt annat?

2010-12-30 @ 16:29:42
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: mikke

men för bövelen Helena, hur snabb är du med din telefon. Erika hinner ju bara lägga in nåt så är du framme och kommenterar

2010-12-30 @ 18:57:29
Postat av: Erika

Var hur snygg som helst i alla fall de sista 5 minuterna :-) Var lite orolig för dolda kameran när jag stod där faktiskt haha... Du måste prova, om du inte redan provat!

2010-12-30 @ 19:52:16
Postat av: Erika

mikke: du är bara avundsjuk, för att du inte fick tillräckligt med kommentarer på DIN blogg ;-)

2010-12-30 @ 19:54:58
Postat av: Helena

Att jag är så snabb? Det visar egentligen bara att jag har på tok för lite att göra på mitt jobb. Har inte provat sola stående, nu vet jag då inte om jag törs? Om du mikke börjar blogga liiite mer regelbundet lovar jag kommentera dig ibland.

2010-12-31 @ 10:15:00
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0