Vad gjorde vi egentligen?

I några dagar nu så har jag och Mikke dividerat över vad vi gjorde förra midsommar. Eftersom vi båda är gamla nu så har vi ju inget minne. Mikke hävdar att vi hade fest här hemma förra sommaren, och jag säger att vi inte hade det. Möjligtvis att vi bjöd hit mor och far eller nåt sånt, men jag har inget minne av det.... ?

I morse när jag steg upp alldeles för tidigt så fortsatte jag fundera över denna gåta. VAD GJORDE VI EGENTLIGEN??? Kom då på att vi hade begravning och gick med tungt huvud vid denna tid förra året. Hur kunde vi inte komma ihåg det? Men frågan kvarstod ändå. VAD i hela fridens dagar gjorde vi just på midsommarafton? Satt vi alldlels ensamma här hemma och gjorde ingenting? Kändes inte troligt, trots sorgearbete. Kom då helt plötsligt, från ingenstans, ihåg att jag har en blogg! Ja, så himla bortglömd är den! Kom på att "på den tiden" så bloggade jag ju fortfarande varje dag.

Och visst fann jag svaret :-)

Haha... så himla praktiskt att ha varje dag dokumenterad på detta vis, för en gammal tant med minne som en guldfisk. Undrar hur jag ska kunna komma ihåg allt som hänt under tiden jag INTE har bloggat? Allt som hänt den tiden kommer bara att försvinna och rinna ut i glömska. Det blir nog som att den tiden inte funnits, inget har hänt....huh.... måste kanske sätta mig ner och skriva en lång sammanfattning om denna tid, så jag inte glömmer. Om jag bara kunde komma ihåg vad som hänt?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0