Likt ko-kvinnan rör jag mig runt husets rabatter

 
 
Klockan är åtta på morgonen och jag har hunnit med att sola, tre koppar kaffe och har dessutom äntligen fått använda min nya kantklippare! Har likt "ko-kvinnan" (om någon sett den dokumentären från svt?), gått runt stenbelagda rabatter i en alldeles för kort sommarklänning, snarare ett långt linne, Med rumpan i vädret har jag klippt gräs som aldrig förr. Vet inte om jag är så nöjd med inköpet som jag var innan jag provade den? Är alldeles för lat för att dra fram den stora högljudda grästrimmern, som dessutom kräver den långa orangea sladden för att fungera. Det är liksom inte värt besväret och svordommarna! Tjorvande sladd och klipp-lina som ständigt går av när den slås mot stenarna. Och i nio fall av tio så sprättar den lossnande klipplinebiten med en hastighet av 200km/h iväg och träffar mig någonstans på mina helt oskyldiga ben. Det gör ont ska jag säga. Har även fått en skenande torkad gräsprojektil i ögat en gång. Det glömmer jag aldrig, så solglasögonen har jag minsann på mig. Men vad hjälper det mot benträffande klipplineprojektiler?
 
 
Nejdå. Jag klipper hellre med något som inte är fullt så farligt. Något som inte får gräset att flyga all världens väg i höga hastigheter. Något stillsamt :-) Har nu i arla morgonstund insett att en batteridriven uppladdningsbar dito inte skulle ha varit så tokig. Bara efter några klipp så börjar handen bli trött. Särskillt när man klipper gräs i morgondagg, kan ju tillläggas. Inte att rekommendera. Har dessutom likt ko-kvinnan fått otroooligt ont i ryggen. Kan inte sitta på huk som normala människor när jag klipper, för då får jag så ont i mina fotleder???? Låter konstigt, men tydligen så kan jag inte vinkla foten så där knepigt någon längre stund. Börjar väl bli gammal, eller så kan det bero på gamla fotstukningar? Gissar på det senare.
 
Eller är det kanske för att jag är gammal som jag inte föredrar våldsamma höghastighetsmojänger? Jaja... vilket som.
 
Ett tipsa bara till någon annan som känner på samma sätt: Köp en uppladdningsbar! Och dessutom kanske en med långt skaft. Det finns minsann. Då slipper man sluta som en dubbelvikt ko-kvinna! Ett annat tips är ju att skicka ut sambo/make med höghastighetstrimmer, då slipper man plågas av diverse åkommor!
 
Men jag måste ju ändå säga att grässaxen är bättre än den lilla kökssaxen som jag annars gått runt med :-)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0