sjukdomar, "inneparisare" och snagg i nacken...

I detta hus blir vi aldrig friska! Blir så less! Fick magsjuka natten mot onsdag och är fortfarande inte frisk... har inte magsjuka längre, utan nu har jag huvudvärk, är matt och orkeslös och JÄTTEFÖRKYLD! Vad är det frågan om? Vill helst bara sova....


Lyckades i alla fall dra mig in till staden idag för klipp och blekning av hår. Utmattande värre att sitta där och bli bortskämd. Var helt slut när jag kom hem. Kort blev det. Riktigt kort i nacken. Det är till och med taggigt efter rakapparaten hon snyggade till med bak i nacken :-) Låter ju alldeles förfärligt, men i övrigt så blev det inte så kort. Vitt är det då i alla fall!

Viggo han har varit på kalas idag hos en dagiskompis som fyllde fem. Dom bjöd på lunch och dessutom så skulle dom fara på Leos sen med hela barnahopen. Vi hade skickat pengar till inträdet, men när dom skulle fara så ville inte Viggo följa med. What??? Hur kan han inte vilja fara till Leos när han alltid annars vill dit? (Törs väl inte utan pappa eller mamma) Frågade honom sen om han haft kul på kalaset, han var ju ändå där i två och en halv timme... Ja, det hade varit kul, han hade ätit kladdkaka och lekt och sen bjöd dom på parisare. Frågade honom om han åt det då? "Näää, det var ju inneparisare. Jag äter ju bara parisare när jag är ute". Haha.... Har provat göra parisare hemma för ett tag sen efter att jag frågat om han tycker om det, vilket han säger att han gör. Men när jag gjorde dom så ville han inte heller ha. "- jag äter bara parisare på våren.... när vi krattar!"

Ja, vad ska man säga? Det är väl tur att han vet vad han vill i alla fall. Blev att steka en hamburgare till gossen den gången och byta ut parisaren. 

Till saken hör väl att dagis bjuder på parisare varje vår när vi har "krattfest". Alla föräldrar tar med sig krattor och så krattar vi innergården på dagis och sen grillas det parisare. DÅ äter han minsann sin parisare med god aptit. Men det kanske är för att det är alldeles "rätt" tillfälle för sådan mat :-)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0