Blöjtvätt = ingen bra idé!

Fredag... har jobbat två nätter efter varandra och sovit som en kratta på dagarna. Denna morgon lade jag mig vid nio och steg upp igen halv tolv. Alldeles för lite sömn, det är tur jag inte ska jobba en till natt.

Men jag saknar ork och energi. Borde egentligen vara i full gång med att sätta upp tapeter just nu. Har tre våder kvar och har ingen som helst lust att sätta upp dom. Borde också gå in i tvättstugan och se hur tvätten ser ut. Hade en till dust med tvättmaskinen igår kväll innan jag for och jobbade. Skulle hänga upp tvätten som var klar just innan jobbet. Redan när jag tittade på luckan så fick jag se att något var fel. Öppnade luckan och ut faller mängder med cellstoff... hela tvätten är täckt av äckliga små "gelekulor". Fattade ingenting tills jag såg vad som gömde sig i klädhögen. En blöja!

Japp! En kissig nattblöja! Tvätten jag rafsade ihop inne på toan innehöll även en liten pojkpyjamas som låg slängd på golvet. Att det låg en väl ihoptejpad kissblöja under den hade jag ingen aning om. Tömde tvättkorgen på svarta kläder och fyllde på pyjamashögen som jag sen bar raka vägen till tvättmaskinen! Faaaan, säger jag bara! Bar ut all äckeltvätt och skakade av det värsta, sen in i tvättstugan för att använda tvätthon och skölja upp varenda plagg. Torka ur maskinen var ingen lek det heller! Sen i med tvätten igen och tvätta om. Nu sitter jag alltså här och vågar inte gå och titta...

By the way... blöjan som låg i maskinen. Nån som vet hur mycket vatten en blöja kan suga upp? Jag och mikke gjorde ett test en gång när Viggo var bebis. Vi slog vad och sen kollade vi. 2,5 liter! Och det var i en liten bebisblöja! Ni kan ju tänka er hur stor och tung blöjan var som låg i maskinen, trots att hälften av stoppningen trillat ut i form av små gelekulor :-)

Nä, nu är det en timme kvar tills jag ska hämta barnen. Måste nog ta tag i livet ändå. Dricka lite kaffe. Gå och öppna luckan i tvättmaskinen och hänga upp ren tvätt eller ta ut och skölja upp ett varv till. Håll tummarna att jag får hänga upp den :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0