Valborgs och helgen som gick...

Oj, har ju inte bloggat på flera dagar! Blir lätt så när man har fullt upp och även när det är tvärt om faktiskt.

I lördags for vi till Boliden och åt arabisk/afrikansk buffé. Spännande värre! Mest krångligt var det ju att få en plats till hela släkten som kom dit :-) Många blev vi. Mor och far, Jamal med familj, Jaana med familj och så jag och Alva. Viggo stannade hemma med mikke eftersom han (Viggo) fortfarande hade hög feber, stackarn...

Det fanns mycket gott att välja på. Det arabiska kände jag igen mycket av, men det afrikanska var helt okänt. En hel del starka smaker bjöds det på. Gott! Innan vi åkte hem bunkrade vi allihopa upp med vatten från de friska kranarna på mossgatan. Jag tror vi alla hade med oss varenda petflaska och dunk vi kunde hitta :-) Så nu har vi en MASSA govatten från Boliden hemma!

När vi kom hem så grillade vi och sen gjorde vi vår egen lilla majbrasa ute i vår grillring! Ungarna grillade marschmallows och jag och sambon avnjöt några kalla öl i kylan :-)








Vet inte om det syns så bra, men kolla in pinnarna som står lutade mot grillringen. Dom hör till vårt kubb-spel som legat ute hela vintern. Vi eldade upp hela kubbet! Det var svartfläckigt och lite halvmögligt, men det brann bra :-)

Inte så värst spännande helg och valborgs, men det var helt okej... Mysigt att elda i grillringen. Måste absolut göras oftare!



Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Jag blir något avunds på din valborgs, som jag tycker verkar varit mycket spännande, med kubb-bränning och allt. Dessutom har hon ätit exotisk mat OCH har äkta Bolidenvatten hemma! Orättvist ;(!

2011-05-04 @ 18:35:44
URL: http://mammamaries.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0