Vägning och mätning

Barnen på dagis. Jag har hunnit med en morgonpromenad, dock inte hela timmesrundan, för jag hade klätt mig alldeles för mycket. Höll på att svettas ihjäl. Blev den kortare 40-minuters. Är lite sur över det faktiskt nu när jag skulle ha kunnat gå hur länge som helst eftersom ingen väntar på mig här hemma.

Men jag har faktiskt en till sak på min agenda idag som jag måste hinna med. Måste fara iväg och köpa nya skor till Alva och Viggo. Stövlar och foppatofflor har dom bara och intet av det duger ju en dag som denna. Måste ha gympadojjor! Blir en tur till nyöppnade Skohuset på solbacken. Ska faktiskt skynda mig dit så jag sen får lägga mig och sova resten av dagen.

I morse vägde jag mig och mätte mig på alla tänkbara ställen för att hålla koll på om jag minskar någon centimeter eller nåt hekto. Nu ska jag verkligen ta detta på allvar! Det konstiga är att jag redan nu helt plötsligt väger lika mycket som EFTER min LCHF-bantning i vintras. Hur kan det komma sig? För bara en vecka sen vägde jag ju 2-3 kilo mer. Fattar inte hur min vikt kan variera så vansinnigt mycket från dag till dag? Kan det redan ha gett resultat, mina små tappra försök till ett sundare liv? Kan ju inte skryta med några större förändringar. Med dagens promenad inräknad så har jag gått fyra gånger! Har inte ätit någon smalmat, utan bara INTE ätit mackor på kvällen och undvikit chips och godis. Det måste ju vara pizzan som jag INTE åt igår som gjorde susen ;-)

Är då hur som helst, oavsett orsak, väldigt nöjd med framgången! Ska det gå så här lätt är det ju ingen sak att bli snygg och i fin form till sommaren...? Men det kommer säkert att vända snart och stå stilla. Det är ju så det brukar vara...

Nu iväg till Skohuset!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0