Viggos rum

Lite av det jag gjort hittills i Viggos rum. Färdigt är det ju naturligtvis inte. Bilvägen som fortsätter på golvet har fortfarande inga mittsträck och sen så ska vägen fortsätta upp på väggen också. Till en svart hylla som ska hänga ovanför bänken. Tyvärr så var det tydligen omöjligt att hänga upp den hyllan enligt sambon..(?). Han skyllde på sned vägg och fel sorts plugg... Nåja. Oavsett om det går eller ej så ska hyllan upp! På den ska bilarna stå snyggt uppradade, tänkte jag. Det kommer ju aldrig att ske (att dom står snyggt uppradade), men kanske i några minuter i alla fall :-)

Säng och sängbord ska målas vita och fönstret ska målas färdigt också. En hel del kvar med andra ord!

Sen så fattas det ju en hel del på väggarna också. Tänkte köpa tavelhyllor att ställa alla tavlor på. Snyggare än att sprida ut dom på väggarna. Dessutom så har tavlorna en förmåga att alltid hamna på sniskan efter ett tag. Månde det vara de sneda väggarna som är orsaken... eller kan det vara tåget som dundrar förbi i tid och otid?

Rummet ser både tomt och rörigt ut på samma gång, när jag nu tittar på bilderna.
    

   

                    




Alva ställde gärna upp som modell när jag fotade rummet. Mammas lilla linslus, som är smutsig runt munnen... som alltid :-)




Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Alltså du är ju spritt språngande galen!!! Har du gjort allt det där på ett par dagar ??!?! JAG vill dit och leka, så himla underbart rum. Jag AVUNDAS de som får vara barn hos dig :)!

2011-05-30 @ 21:26:30
URL: http://mammamaries.wordpress.com
Postat av: Erika

Ja, visst har dom det bra :-) Nu är det snart dags att ge sig i kast med Alvas rum också... pust.

2011-05-31 @ 07:59:09
Postat av: Helena

Herregud vad du är påhittig och konstnärlig. Visste väl det innan men fick det återigen bekräftat. Härliga färger, tyger och så bilvägen...vilken kul ide'.



Blir så full i skratt, att det kan verka omöjligt att sätta upp hyllor och sånt, känner liksom igen den problematiken. Brukar då dra igång föreläsningar om bland annat månlandningar, biltunnlar under vatten eller pyramiderna(och egyptierna som inte ens hade laserpass?!) Nä, ingenting är omöjligt!

2011-05-31 @ 08:26:08
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Ja, visst är jag fiffig :-)



Det där med hyllor och uppsättningar av olika möblemang är visst alltid ett problem i detta hus. Trots långa vattenpass och skruvdragare och borrar, och alla tänkbara vapen så blir det aldrig som det var tänkt. Sneda väggar är visst ett återkommande problem, liksom fel på vattenpasset...? för ofta hängs det snett likförbaskat, trots noggrannhet med tunga vattenpass.



Själv så använder jag mig endast av ögonmått, brukar sällan eller aldrig bli fel, en vanlig skruvmejsel, för jag kan fortfarande vrida på mina handleder och behöver således inte vänta på att batterier ska laddas i 24 timmar. Använder en spik och hammare när jag "förborrar" ett hål till pluggen. Finns ingen hammare kan jag ta en träsko eller nåt annat man kan slå med. Funkar utmärkt och möblerna kommer på plats. Känner ett förakt för alla nymodigheter som ändå inte tycks fungera... eller beror det månde på vem som håller i apparaterna :-)

2011-05-31 @ 08:58:08
Postat av: Sofie

Åh vilket underbart fint rum du har gjort i ordning. Jag säger bara: kvinnor kan!!! =))

2011-05-31 @ 18:26:23
Postat av: Helena

Ha, ha..."jag kan fortfarande vrida på handlederna" den var bra, och så sant, och att man faktiskt kan använda alla möjliga tillhyggen istället för att stå och svära över verktyg som oftast är urladdade eller ligger på fel ställe...

Säger som Sofie; Kvinnor kan!

2011-05-31 @ 19:45:08
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: mikke

jajjamensan, men dock....hyllan sitter fortfarande inte där, trots fungerande handleder och ögonmått ;)

2011-06-01 @ 07:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0