Oj, vilken dag!

Gick och la mig hungrig och törstig igår. Steg upp halv sju i morse för att spendera två och en halv timme på vårdcentralen. Det var de drygaste timmarna någonsin... inget kaffe och ingen cigg på morgonen. Stackars mig! Tydligen så funkar ingenting för mig utan kaffe och morgoncigg. Satt och gäspade besvärande mycket och det tog mig 75 minuter att fylla i ett frågeformulär om min hälsa. Fick sällskap i väntrummet efter en timmes väntan och jag noterade att han fyllde i sitt formulär på en kvart! Hur hjärndöd blir jag egentligen? Hade ingen aning om att jag funkade så... Tror inte jag NÅNSIN varit utan kaffe och cigg på morgonen. HEMSKT var det! 

Men nu är då proverna tagna och sen blir det ett hälsosamtal nästa vecka. Lyckades alltså boka in ännu en tid nästa vecka. *suck*

Sen var det möte på bup. Fortsättning på torsdag. Säger inget mer om det förrän vi bestämt oss för om vi håller med eller ej. Ska prata med min "aspergermentor" på jobbet när jag jobbar onsdag kväll. Hon är väldigt duktig på att förklara begrepp för mig som jag inte begriper mig på. Dessutom på ett väldigt TYDLIGT sätt! Måste ju säga att det känns lika veligt som tidigare... Hoppas torsdagen ger mig mera.

Hemma vid fem och hungriga barn hämtades från dagis. Blev pizza-beställning till övriga familjen då jag kände att jag varken hinner eller orkar göra något snabbt som passar allas kräsna munnar. Pizza funkar ju för de flesta i alla fall. Eftersom jag "bantar"...eller nåt, så beställde jag naturligtvis ingen pizza. Duktig som jag är så ställde jag mig och lagade mat ändå, fast jag inte orkade. men eftersom vargarna fått mat så var det ju ingen brådska längre.

Nu är jag just hemkommen efter timmesrundan till skelleftehamn. Sitter här och pustar ut med svullna fingrar. Känner mig rätt nöjd ändå med dagen. Överlevde alla möten och hoppade inte över promenaden. Frestades inte av pizzalukten utan åt en lagom stor portion av nyttigare mat. Känner mig riktigt stolt över mig själv. Vågen på vårdcentralen visade dessutom ett och ett halvt kilo mindre än min våg. Inte för att det spelar nån roll, jag blir ju inte smalare för det, men liiite glad blev jag ändå :-) För DEN vågen måste ju ändå vara riktigast????

Tror att vi har dagis imorgon. Är inte säker, men OM det är så så blir det en promenad på förmiddagen också. Innan jag ska bädda ner mig i sängen och soooooova så länge det bara är möjligt. Ser fram emot en sovardag faktiskt! Bara lägga sig och blunda och strunta i allt annat. SÅ SKÖNT!!!


Tydligen så fungerar inte bloggen alls som den ska fortfarande! Förra inlägget tog hela natten innan det publicerades. Undrar när detta kommer upp? Inte genast i alla fall.... Irriterande!




Kommentarer
Postat av: Tessan

Oj vad duktig du är som promenerar ända till Skelleftehamn och tillbaka. Förstår att det var jobbig förmiddag utan kaffe och cigg, skulle gråtit efter 20 minuter. Hoppas ni blir klokare på torsdag håller tummar och tår. Blogg.se har haft problem tog ett dygn för ett av mina inlägg att publiceras också men tydligen ska det vara löst nu iaf. Kram

2011-05-11 @ 09:14:36
URL: http://tessan72.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja, visst är jag duktig! Jag hoppas torsdagen ska ge mig en aha-upplevelse. Fast jag känner redan nu efter en natts grubblerier att jag börjar komma fram till ett svar som jag kan vara nöjd med. Det är jobbigt när ens egna åsikter går isär. Jag måste jobba hårt för att få ihop trådarna som spretar åt alla håll och jag kan inte sluta grubbla heller förrän jag fått dom att gå ihop och stämma... Det krävs mycket av en och man blir ganska slut.

2011-05-11 @ 09:32:58
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0