Mycket grönt blir det....

Sjåar på i Viggos rum så jag är alldeles slut! Hinner inte ens blogga :-) Knappt jag hinner sjåa på heller för jag jobbar ju jämt och ständigt. Men nu håller det på att likna nåt i alla fall. Snart klart!

Hittat en fin vit hylla på myrorna för 50 kr!!! Fyllde den med stora gröna korgar från Jysk, för bara 25 kr styck. Inhandlade även ett grönt överkast där för hela 50 kr. Snacka om att jag fyndat. Sen så håller jag på att måla om en gammal ful möbel som Viggo haft i sitt rum. Tror det kommer att bli riktigt bra!

Har sytt ett nytt fodral på den två meter långa kudden och matchande gardin sitter på plats. Hittade ett snyggt "väggklistermärke" (vad heter det?), som numera pryder den anskrämliga garderoben i Viggos rum. Hatar garderober! Snacka om svårplacerad möbel. Nödvändig, men ack så stor och ful och klumpig!

Så, efter ommöbleringar i det oändliga håller jag faktiskt på att vara nöjd. Nu ska jag bara inhandla en stor grön fluffig rund matta, och få den ommålade möbeln på plats. Ser fram emot det. Det kommer att bli så himla snyggt!
Ja... jag ska ju klä om en saccosäck också. Måste bara hitta något snyggt tyg.

Bilder kommer väl så småning om. Jobbar nu fem kvällar på raken. Fattar inte hur jag ska hinna nåt... Är helt slut också efter två jobbnätter. Hade ju inte tid att sova på dagarna eftersom jag var mitt inne i målarilet :-)

ps. Kikade in på Hemtrevnad igår och där fanns dom. Postlådorna! Ska köpa en i sommar. Måste bara bestämma mig för vilken färg jag ska ha. 495kr. Överkomligt... Så himla snygga!!!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Mmmm...grönt, älskar grönt, det blir säkert jättebra! Extra kul när det blir sånt som ingen annan har exakt lika av, också.

Men...Gud, vad du jobbar, fattar inte att du orkar? Du måste vara rädd om dig, trots dina goda 40-årsvärden ska du ju räcka lika länge till...minst!

2011-05-28 @ 10:22:01
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Ja grönt är riktigt fint! Fortsatte jobba i två timmar till i Viggos rum när jag gick av mitt kvällspass. Blir ju som besatt när jag sätter igång med något. Helt vansinnigt! Men det är ju kul och därför blir det inte så jobbigt...

2011-05-29 @ 15:05:37
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0