Måndag

Har fått sms från systeryster som befinner sig i Turkiet  OCH från sonen som är i Barcelona. Blir aningens avundsjuk en dag som denna. 8 grader och det känns riktigt grått och kallt. Regnet smattrar mot altantaket och man blir trött och deppig bara av att titta ut genom fönstret.

Varje dag inväntar jag sol och värme så alla nya sommarkläder kan användas. Känner mig verkligen less på de mörka trista vinterkläderna. Jag har till och med både mössa och vantar när jag tar mina långa promenader. Ett måste när man bor så nära havet. Det blåser isvindar även när solen skiner. Less less less!!!

Nu sitter jag bara och väntar på att klockan ska gå. Igen! Steg upp alldeles för tidigt även denna morgon. 5.15 var det bara att stiga upp då blåsan inte kunde vänta på tömmning. Genast hade jag tre skuttande kattungar runt benen, som krävde uppmärksamhet. Har sovit i soffan från klockan 3 i natt, eftersom sängen var full med barn, varav den som låg närmast mig var febrigt orolig och sparkade och rörde sig hela tiden. Ingen bra natt med andra ord. Stackars Alva hade 39,5 graders feber igår kväll. Jag hoppas hon kryar på sig under dagen.

Snart iväg på jobb. Måste nog göra lite frukost känner jag. Bad på schemat idag, samt ett inklämt möte under dagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0