Diagnos-grubblerier...

Sitter nu och väntar på att klockan ska bli lite mer så jag kan fara iväg på jobbet. Inte blev det någon sömn för mig idag inte. Jag som längtat efter att få sova en hel dag, men vad ska man göra när inte tröttheten infinner sig? Har spenderat några timmar i sängen men blev till slut less på att ligga och stirra i taket.

Har ju så mycket att tänka på och då är det svårt att komma till ro. Helt omöjligt faktiskt! Det känns som att jag nu bara har ett dygn på mig att avgöra en annan människas liv och framtid. Det känns inte bra alls... Mina åsikter går fortfarande isär, och mikke som var med för första gången i tisdags är ännu mera kluven. Han tycker inte alls att det dom säger stämmer och där måste jag nog hålla med. Tycker inte dom gjort någon bra utredning då dom inte gjort några relevanta intervjuer.

Jag lämnade sååå många namn på personer från skolor och dagis och kontaktfamiljer andra som jobbat kring gossen som dom skulle intervjua och de enda dom intervjuat är två personer från balderskolan där han senast gick. Dom har inte träffat honom många gånger eftersom han bara gick på balder tre förmiddagar/vecka under tre månader.

Vet inte om jag misstror diagnosen eller om det bara är materialet dom grundar sina åsikter på? För när dom beskriver gossen så är det då inte min son dom pratar om! Fattar ingenting???

Har mycket att "lösa" inatt. Hoppas det är lugnt på jobbet så jag får sitta och få ihop alla mina trådar som spretar åt alla håll. Måste få ihop det så jag kan rulla ihop dom till ett snyggt nystan. Först då är jag nöjd....

Hoppas att min kollega på jobbet kan hjälpa mig att få ihop några av trådarna i alla fall?

Imorgon blir det en slutgiltig diagnos. 
 

Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Ojoj, hoppas det blir bra i alla fall. Så jobbigt att de, efter all denna tid, inte har gjort en grundlig utredning. Jag hoppas du propsar på att dom ska ta sig mer tid att intervjua folk som känt honom längre. Det var väl det som var syftet - en grundlig utredning: och på så sätt ge honom och dig den hjälp och det stöd som behövs?

2011-05-12 @ 13:06:46
URL: http://mammamaries.wordpress.com
Postat av: Erika

Ja, man kan ju tycka att dom kunde ha lagt ner lite mera tid och kraft, om inte annat så för att övertyga MIG! Jag har en oerhörd tur som har en kollega som kan ALLT inom området. Hon har gett mig så himla mycket kunskap. Utan hennes förklaringar hadde jag nog fortfarande tvekat och tvivlat... Men nu känns faktiskt allting ganska självklart. Även HON tycker att jag borde begära en "second opinion", med det vaga underlag som finns. Men efter dagens möte tror jag inte jag behöver det. Däremot så är vi inte klara än. Ett till möte på måndag!

2011-05-12 @ 18:36:48
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0