I förändringens tid.

Idag har jag gjort något jag inte gjort på evigheter. Jag har beställt tid hos frissan! Nu jäklar ska här förändras. Har bokat tid för klippning och färgning. Kan ju bli riktigt spännande, eller hur?

Jag både längtar och gruvar mig på en och samma gång. Jag brukar ju aldrig någonsin bli nöjd när jag varit och klippt mig. Oftast får jag gå lös med saxen när jag kommit hem, på lockar som spretar åt fel håll och annat som inte stämmer. Men nu HOPPAS jag verkligen att jag ska bli nöjd för en gångs skull...

Igår morse for jag och la mig tjugo minuter i solariet, och som tack för det så åkte jag på en dunderförkylning! Snorar och hostar som bara den. Inte kul alls. Funderar ändå på att fara en till sväng ikväll. Undrar om det blir värre då, eller är det redan så kört det kan bli? Man kan väl knappast bli MER förkyld av en solning? Om man redan snorar på max? Kan ju i och för sig sjå mig till imorgon bitti och fara då för sambon är ju numera hemma om dagarna. Kan ju fara när jag vill...

I fredags for jag en runda på stan för att köpa mig nya kläder. Kom ju förstås hem UTAN! Ja, lite till Alva och Viggo blev det ju som vanligt...

Har fullständigt tappat min "hitta snygga kläder-gen". Vem orkar stå och titta igenom alla fulla klädställningar på affärerna? Gick in på H&M och trodde jag skulle göra några fynd, men icket! Dom saknar ju totalt ordning bland sina kläder. På en och samma klädställning hänger det trångt packade t-shirts,tunikor, jackor, byxor och en och annan klänning. Sen är det samma sak på alla andra ställningar. Varför inte tunikor på en, klänningar på en och så vidare. Jag gav upp ganska snabbt kan jag ju säga. Hade spanat in några grejer i HM katalogen som jag tänkt köpa, men HUR I HELA FRIDENS DAGAR SKA MAN HITTA DOM GREJERNA????? Hänger dom uppe eller måste jag ta rulltrappan ner? Var??? Hade lust att gå och skälla ut personalen för den oordning dom har!

Fortsatte ju naturligtvis till alla andra affärer också, men det är ju samma sak där! Vill ha, men orkar inte leta! Satte mig vid datorn istället och klickade hem lite grejer. Ordning och reda och fullständig överblick råder minsann på alla sajter där dom säljer kläder. Vill jag ha en tunika så skriver jag bara det och... vips, där får jag se hela sortimentet. LOVE IT! Börjar nog bli riktigt gammal. Har aldrig förstått mig på min mor som vägrar fara på stan och handla kläder. Alltid sitter hon med sina kataloger och beställer hem och skickar tillbaka. Börjar förstå henne nu....

Ska dock vänta tills efter friseringen innan jag handlar mera. Gud vet hur jag ser ut när jag kommer därifrån? Kanske har en helt ny stil? Ja, jag måste nog vänta och köpa kläder som passar den nya frisyren ;-)

 

Kommentarer
Postat av: Jamal

Vars ska du klippa dig och när?:)

2011-03-21 @ 21:53:47
Postat av: Helena

Spännande! Du kanske blir mörk och rakpermanentad? Hur ska vi känna igen dig då? Och vilka kläder skulle passa till en sån frisyr?

Nä, gör inte för stora förändringar, du är ju så fin som du är...

2011-03-22 @ 08:33:49
URL: http://helenabystedt.webblogg.com
Postat av: Erika

Jamal: Jag klipper mig på torsdag :-)



Helena: Jag har inte bestämt mig än. Kanske blir lite punk? eller tant? Himla stor skillnad på klädvalet där ju...



Lutar ju åt någon mindre förändring eftersom jag är en fegis. Blir nog att fortsätta inhandla tunikor ;-)

2011-03-22 @ 08:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0