Torsdag kväll

Snart dags att fara iväg på jobbnatt nummer två. Hade riktigt svårt att hålla mig vaken förra natten. Får inte riktigt till det med sömnen innan jag ska fara och jobba. Idag har jag legat i sängen i stort sett hela dagen känns det som. Tvingat mig själv att sova. Har inte gått så där jättebra måste jag ju säga. Men det känns ändå som att det ska gå bättre i natt. Hatar verkligen dom där nätterna när man får kämpa i stort sett hela natten. Det tar på krafterna.

Har i alla fall varit duktig och möblerat om lite i Jockes rum. Satt upp några hyllor och sånt. Eller... snarare har jag talat om för mikke vart hyllorna ska sitta och HAN fick sätta upp dom under min övervakning :-) Jocke har dammsugat och skurat, så jag kan väl knappast ta åt mig äran. Men jag kom i alla fall med idén!

Har ju en massa ideér till Alvas rum nu också, men jag orkar inte börja. Känns verkligen jobbigt, och då ska man inte göra det anser jag. När jag VERKLIGEN vill, då är det inte ens jobbigt att spackla väggar och göra annat tråkigt förarbete. Får helt enkelt invänta den skaparlusten.

Ser fram emot att läsa den sista boken av Roslund &Hellström i natt. Dom är verkligen bra! Helt otroligt bra allihopa. Började ju med att läsa "Tre sekunder", som är den sista boken. Har sen plöjt igenom "Odjuret"-ruskigt bra, "Box 21", "Edvard Finnigans upprättelse" - riktigt, riktigt bra,  och nu håller jag på att läsa "Flickan under gatan". Rekommenderar verkligen allihopa! Tydligen så blir det film av böckerna snart. Tre sekunder och odjuret är på gång i alla fall. Dom måste jag ju absolut se....

Kommentarer
Postat av: Helena

Bra att du fortsätter skriva Erika! Jag vill ju få ha kvar min favoritblogg =)

Ska på möte med rektorn och gänget om ett par veckor. Tänkte på din skräckhistoria, fast jag hoppas att vi åtminstone kommer att diskutera rätt gosse... De har kommit fram till att sonen har läsproblem, nu då det inte ens är 3 månader kvar av nian. Vet inte ens om jag är glad eller arg, besviken eller lättad?

2011-03-04 @ 08:31:57
URL: http://[email protected]
Postat av: santas little helper

men nog kan jag spackla, skruva ner hyllor och bära ut saker ur Alvas rum...fast kanske inte i den ordningen :)

2011-03-04 @ 08:46:08
Postat av: Erika

Vad tråkigt att höra Helena. Men samtidigt ett lättnad kanske att det inte var värre. Det ordnar sig ju säkert. Förklarar ju en massa vad gäller hans resultatlösa pluggande :-) Ja, dessa möten är ju inte så roliga. Men nog är det väl förbannat att dom inte upptäckt det förrän nu??? Har slutat förlita mig på skolan. Har en kusin som fick diagnosen dyslexi när han GÅTT UT nian. Hur kan en skola missa det i nio år? Helt obegripligt!



Du får göra som Ulrika och begära att få allt skolmaterial på hörband. Sen får han snabbgöra alla proven muntligt istället! Det måste ju gå ordna på nåt sätt...?



Kommer verkligen sakna din blogg framöver. Hoppas du börjar skriva snart igen. kram jag

2011-03-04 @ 11:08:41
Postat av: Erika

Tack min "lilla helper". Det får du gärna göra :-)

2011-03-04 @ 11:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0