Så var helgen slut...

Känner mig rätt trött och sliten. 40 timmar spenderade på jobbet onsdagnatt - söndag kväll. 27 timmar kvar innan jag är leeeedig i hela 4 dagar. Inte klokt att jobba 67 timmar på en enda vecka!

Haft en mycket lugn första dag som 40-åring måste jag ju säga :-) Men gjorde en förfärlig upptäckt när jag kom hem och tvättade bort min make-up. Har fått en "hudflik" på ögonlocket. En sån där som gamla människor har. Har för mig att jag skrivit om en sån förut här på bloggen där jag utförde avancerad kirurgi. Japp, hittade inlägget!


VA? Är det min 40-årspresent? Inte nog med att man har åldersnoja för att man byter siffra, nu blir man dessutom skröplig på en gång! Hann ju inte mer än fylla år.... Hur i hela fridens dagar ska jag få bort den då? Går ju inte "operera" på ett tunt ögonlock. Inte själv i alla fall. Dessutom så ser man ju inte så bra eftersom man måste blunda! 

Nu fick jag då nåt nytt att klura ut :-) Kanske kan glömma slapp hud och rynkor ett tag, för det här var ju MYCKET VÄRRE! Får väl leva med den i tre dagar till. Ska operera när jag har mina efterlängtade 4 lediga dagar. Kan ju bli både intressant och blodigt :-) 

Kommentarer
Postat av: Helena

Jepp, de kommer som ett brev på posten de där hudflikarna EXAKT den dagen man fyllt 40. Har själv klippt bort massor, både på ögonlocken och under ögat.

Tips, slit ut den så långt det går med en pincett, klipp så nära ögonlocket du törs med en nagelsax (tvättspritad of course). Jo, det svider till och jo, det kan blöda. Men det är det värt, för vem vill gå omkring med fördunklad syn av en massa hudflikar som hänger och slänger kring ögonen?

2011-03-07 @ 09:09:33
Postat av: Erika

Aj, det lät ju smärtsamt! Men jag ska följa ditt tips. Vill ju absolut inte ha en massa hudflikar hängandes och slängandes :-)



Känns bara som extra besvärligt när den sitter på ögonlocket! Den jag hade under armen var ju ingenting i jämförelse... Och när jag tog bort den var jag ju alldeles kallsvettig av skräck!



Men kan du så kan jag :-) Ska koka pincetter och nagelsax och ha många kompresser redo för eventuellt stor blodförlust.

2011-03-07 @ 17:37:00
Postat av: Sofie

Nej men nu känner jag att jag blir lite orolig. Nagelsax och pincett, blod i massor och kanske en avsvimmad Erika på badrumsgolvet. Nej det här låter lite oroväckande. Kom ihåg att du ska firas till helgen =) så vänta åtminstone till nästa vecka innan du tar fram operationshandskarna =)

2011-03-07 @ 19:12:43
Postat av: Erika

Jo Sofie, tror jag ska vänta. Känner mig inte så jättesugen på operation just nu. Kan ju bli heltokigt när man använder vassa redskap så nära ögat... huh.

2011-03-07 @ 22:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0