Klipp-ångest

Vaknade väldigt tidigt i morse. (ovanligt..?). Kom ju på att idag är den stora dagen när jag ska fara och KLIPPA MIG! Oooo... så gruvsamt. Inte kunde jag somna om när jag börjat tänka på det.

För det första: Hur förkyld är jag? Kommer jag att fixa att sitta där i två timmar utan hostattacker och vansinniga tår-attacker? Det är ju inte så att man kan tvärsmita iväg och snyta sig mitt i klippningen.
För det andra: Hur i hela fridens dagar ska jag klippa mig? Har inte en susning. Funderar på att låta dom få fria händer... fast det kan ju bli heltokigt! Assymetriska frisyrer är då inget för mig. Långt på ena sidan och kort på den andra eller nåt sånt tokigt. Så ser jag ju ut när jag kliver upp på morgonen. Eller när jag somnat i soffan. Då har jag ju en väldigt assymetrisk frisyr. Stort hår på ena sidan och slickat platt på den andra. Längre hår där det är platt och kortare på sidan som lockarna fått leva sitt eget liv.... Nä, inte attraktivt alls :-) Men säkert väldigt modernt haha...

Det värsta som kan hända är ju ändå om jag kommer hem med samma frilla som jag har nu, och ingen ser nån skillnad varken på färgen eller frisyren. Nä, ska jag nu lägga så mycket pengar på den här skallen, då ska det minsann synas skillnad!!!

Hur som helst så känns det verkligen gruvsamt. Så fånigt!

Nästa inlägg kommer troligtvis att handla om den hemska frisyren, den gula nyansen i håret och om hur jobbigt det var att sitta och nysa i två timmar med händrna under ett skynke...


Kommentarer
Postat av: Linda

Lycka till hos frissan!:) Det kommer att bli super Snyggt!! Kramis

2011-03-24 @ 12:28:30
URL: http://nellylindgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0