Snart semester och högsommarvärme :-)


                               

O ljuvliga sommar! Klockan är sex på morgonen och det är 18 grader varmt! Solen gör att man blir på gott humör trots den onödigt tidiga timman. Jag hoppas dock att det inte blir lika vansinnigt varmt som igår. Då var det 31,5 grader mitt på dagen. Jag höll ärligt talat på att dö! Klarar tydligen inte sån värme längre... har blivit en vädervekling.

Ikväll blir det festivalen för mig och sambon. Så kuuuul! Känns som en evighet sen man var ute och roade sig. Men före det så ska ju två små barn roas en hel dag. Blir kanske vitbergsbadet? Det känns som att det är alldeles för varmt att bara vara hemma på gården. Man måste åka iväg till nåt vatten för att svalka sig. Nog för att "nya grejen" här på fyrvaktargatan gör barnen röda av kyla. Nya innegrejen är att sätta vattenspridaren UNDER studsmattan. Det iskalla vattnet från vattenslangen tycks helt plötsligt inte besvära dom ett dugg. Dom hoppar och studsar i en evighet och uppblåsbara delfiner och krokodiler gör dom sällskap. Har väl sällan sett sådan glädje av iskallt vatten. Men jag är glad för dels så roar dom sig själva en stund och dels så blir dom rejält nerkylda efter ett tag. Den här extrema värmen är ju jobbigast för barnen. Dom fattar liksom inte att det är viktigt att dricka mycket när det är så här varmt. Eller att äta med, för den delen. Till slut är dom helt orkeslösa och apatiska och lättretliga. Det är tur att nedersta lådan i frysen är fylld med glasspinnar. Vi köper en massa olika sorter och häller alltihopa i lådan. Bara att välja! Tänk om man hade det så lyxigt när man var liten?

Nu kallar en morgonpigg 4-åring på mig. Väldigt pratsjuk på morgonen. Vill tydligen att vi ska köpa en leksaksaffär så här på morgonkvisten????

Ha en bra och solig dag allihopa och njut av värmen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0