Snart semester :-)

En vecka kvar! Sen har jag semester i fem långa veckor.... Kan knappt vänta. Känner mig som ett barn som inväntar julafton eller nåt :-) Har dessutom kollat in vädret för denna vecka. Kommer att bli soligt och varmt och helt underbart *Lycka*.

Midsommarafton spenderade vi i Boliden. Trots tråkigt väder så hade vi en mycket trevlig kväll. Barnen hann med lite fiske i sidtjärn också. Dom har just planterat in en massa fisk i den lilla lilla "tjärnen". Blir nog att fara dit snart igen för bättre fiskelycka :-)

Igår när vi kom hem från Bolia så kom Jamal med familj på besök. Vi grillade och barnen badade i poolen och Jamals nya bil skulle ju tvättas förstås. Japp, han har köpt en ny bil igen! Tror det sker ca var 5e månad eller nåt. Han är inte alls som mig som köper en och har den tills den faller isär.... Men den var riktigt fin. Ser dock inte någon skillnad mot bilen han hade innan. Det var samma modell men den här är ju nyare förstås. -03 eller -05 eller nåt sånt om jag inte minns fel? Och färgen är ju en annan, DET såg jag ju ;-)

Jag är hopplös när det gäller bilar. Sen alla bilar blivit så "rundade" så skiljer jag inte på dom. Alla ser likadana ut. Förr kunde jag i alla fall beskriva bilar som runda eller "fyrkantiga", typ volvo. Men inte ens volvon känner jag igen längre... Nu är det hopplöst. Numera beskriver jag bilar som stora eller små, röda eller vita osv... SÅ intresserad är jag.

Måste bara tipsa om en blogg jag börjat följa. LADY DAHMER- confessions of a neurotic attentionswhore småbarnsmorsa. Så här beskriver hon sig själv :"Vill du läsa om en feministisk småbarnsmorsa med orakade armhålor som brevväxlar med seriemördare, tjatar om genus och tvättar håret utan shampoo så har du kommit till rätt ställe!! Min blogg är skitbra och jag är en fantastisk människa som alla borde träffa!"

Störtskön blogg av en kvinna som inte skräder orden. Här hittar du den om du blir nyfiken :-)

Idag ska jag fara och köpa lite mer blommor till altanen. Längtar verkligen efter det. Känner för att "piffa" lite nu inför semestern. Förhoppningsvis så ska mycket tid tillbringas där under semestern. Vill ha det mysigt och snyggt! Helst så skulle jag vilja fara på Indiska och köpa upp hela lagret av kuddar och ljuslyktor. Dom har så himla fina saker där... Ska bara invänta de förbaskade skattepengarna först!




Kommentarer
Postat av: Helena

Gick in på Bloggen "LADY DAHMER" du rekommenderade, hur kul som helst. Videon där hon sjunger " Im so god at singing...and I got something between my teeth"...ja, den är ju oootroligt kul! Lite smågalen!



Skönt med semester, 5 veckor är ju inte helt fel (själv tog jag 4)Hoppas skattepengar och sol förgyller eran altan inom en snar framtid!

2011-06-26 @ 16:24:07
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Ja, visst är hon galen ;-) Fick mig en hel del skratt när jag läste och lyssnade på hennes alster.



Ska börja på boken jag lånade av dig, ikväll. Energitjuvar. Hoppas jag blir lite klokare på en del människor efter jag läst den.

2011-06-26 @ 20:02:17
Postat av: Maria Karlsson

Hej hej vad spännande dina inlägg är. kommer med all säkerhet läsa igen. (: Hoppas du har en trevlig helg :p

2011-07-01 @ 11:57:03
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0