Kvällen före begravning...

Sprungit på stan halva dagen! Letat kläder till alla som ska på begravning imorgon. Fy så jobbigt. Som vanligt så är det ju JAG som inte har kläder och det var till mig jag letade allra mest. Men inte hittade jag nåt. Köpte en svart kofta. Får försöka kombinera ihop nåt av det jag har. Till Alva hittade jag en massa kläder, både till begravningen och andra kläder. Wow vilken rea det är på stan. Blir ju alldeles kollrig i huvudet av alla reaskyltar. Synd bara att skatten FORTFARANDE inte kommit. Fick handla förnuftigt med min begränsade ekonomi. Trist!

När jag kom hem från stan så bad jag Jocke prova sin kostym och vitskjorta. Det gick ju naturligtvis inte bra. Klart han inte kunde ha den. Byxorna för korta och alldeles för tighta. Kavaj och skjorta aningens korta i ärmarna. Attans också! Blev tvungen att fara ett till varv till stan och inhandla ny skjorta. Kavaj fanns tack och lov, men det blir jeans till. Det får duga.

Har just suttit och fållat upp Jockes kostym, för turligt nog så kunde ju min lilla sambo ha den. Fick dock sy upp byxorna som var alldeles för långa, trots att dom var för korta till Jocke. Hela 6 cm sydde jag upp dom :-)

Begravningar är ju ett elände. Då plockar man fram såna kläder som man aldrig nånsin har till andra tillfällen. Det var bara tur att kjolen jag ska ha inte har åkt i någon garderobsrensning. Svarta kläder som är sorgliga... inte festliga och hotta. Oftast är det ju väldigt mycket glitter eller annat festligt på de svarta plagg man har av finare modell. Men jag tror ändå att jag lyckats pussla ihop en outfit som ser lagom sorglig ut. Enkelt för killar som bara kan dra på sig en kostym.

Puh... nu är jag slut. Blir en tidig kväll för mig. Har dessutom fått nackspärr, och har en obeskrivlig träningsvärk i högerarmen efter konstiga lyft på jobbet igår :-) Nacken blev inte ett dugg bättre av att sitta och fålla upp kostymbyxor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0