morgonstund har guld i mund....

Tidigt uppe igen. Sitter här i tystnaden i köket och funderar på vad man ska hitta på en dag som denna? Får lite panik när jag inser att det bara är två veckor kvar av semestern. Måste ju hitta på nåt! Fått erbjudande av mors väninna om att husera deras sommarstuga när ingen är där. Det lät faktiskt inte så dumt. Det är nog inte mer än max 4-5 mil dit. Passar ju oss perfekt. Tror inte det blir nåt mer besök i VÅR stuga som ligger 17 mil bort. Alldeles för jobbigt för Viggo att sitta så länge i bilen. Ska ta reda på lite mer om stugan så får vi se om vi kanske far dit och sover några nätter. Skulle vara skönt att komma bort ett tag.

Jag har ju en hel del att göra här hemma också. Har en massa möbler helt plötsligt som behöver placeras på passande ställen. (hämtades en hel del från kåge trots allt). Har tavlor som ska målas. Vet hur tavlorna ska se ut, men jag kan inte bestämma mig för vilka färger jag ska använda. Det var ju det då...beslutsångest. Alvas rum är i stort behov av tillfixning. Har två fåtöljer som behöver kläs om. Tvättstugan... ja, inte har jag gjort nåt där inne heller. Trots poppig energigivande musik så kunde jag inte förmå mig att ta tag i det hemska rummet. Har inte gjort nåt vettigt alls här hemma på hela semestern. Förutom inoljning av altanen igår kväll. Tror det är allt faktiskt. Snacka om slapparsemester.

Har köpt ingredienser till "blueberry cheesecake". Tror jag ska premiärbaka den idag. Är verkligen sugen på nåt gott och den är verkligen något av det godaste jag ätit. Receptet finns här om någon är intresserad av en riktigt god efterätt.

Nu blir det en till kopp kaffe innan diskmaskinen ska tömmas...och fyllas. Ser inte diskbänken under allt som står på den. Vi var trötta och lata igår... straffar sig idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0