Det är slitsamt att vara ledig ;-)

Vädret har väl varit si så där idag. Inte helt nöjd, men det blev en premiärtur till vitbergsbadet. Oturligt nog så belägrade ett stoooort moln himlen just när vi var där. Blev lite småkallt. Men vi badade i alla fall och Alva fick några kallsupar när vågorna slog omkull henne. Men inte blev hon ledsen för det. "jag dykte" sa hon bara och inväntade nästa våg. Tuff tjej det där ;-) Vattenrutchbanan blev hon också frälst i. Vi måste dit snart igen... en molnfri dag.

Resten av dagen har vi ägnat åt inköp och packning inför morgondagens äventyr. Vi ska fara till stugan! Japp! Trots att det kommer att bli en jobbig färd eftersom Viggo blir så åksjuk. Vi har planerat in många stopp efter vägen så jag hoppas det ska gå bra. Vi ska fara riktigt tidigt imorgon bitti, och hemfärden går på torsdagkväll, lagom när barnen ska sova. Blir ju perfekt om gossen lyckas sova hela vägen hem.

Vi ska fiska, åka båt, sola, gå på äventyr, grilla gott, bada.... ja vi ska verkligen njuta!

Känner mig helt slut av allt planerande och badande idag. Blir en tidig kväll för mig. Fast egentligen så känns det ju som slöseri med dyrbar semestertid att gå och lägga sig nu? Just som barnen har somnat och jag verkligen kan få njuta av att göra ingenting...

Men nej... ska lägga mig och läsa boken jag lånat av Helena. "Energitjuvar". Väldigt intressant bok som ger eftertanke. Går inte att snabbläsa den för jag vill verkligen suga i mig allt som står där. Sen så måste man stanna upp och tänka och reflektera över det man läst. Verkligen superbra bok!

Jag känner en riktig energitjuv. Beskrivningen i boken stämmer på pricken in på denna person. Men det konstiga är att jag lika ofta FÅR energi av den personen. Hur kan det komma sig? Kan man vara både ock??? Har inte kommit så långt i boken än, men det kanske man kan vara...?  Tagare och givare.



Kommentarer
Postat av: Tessan

Jag tror att alla kan vara både givare & tagare beroende på hur man mår. Är en person deppad så tjuvas energi från andra och mår personen sedan bra så ges det ut energi istället :) Men jag kan ju ha fel såklart.

2011-07-06 @ 11:17:26
URL: http://tessan72.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej du har nog helt rätt. Jag känner igen mig själv som både givare och tagare i olika situationer i livet.

2011-07-07 @ 20:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0