Cheesecake with blueberry

Två riktigt dåliga nätter på raken. Halv fyra kom Viggo till vår säng och höll mig vaken. Han kunde tydligen inte bara somna om utan vred och vände på sig och satt stundvis i sängen. Han var visserligen tyst, men eftersom jag är som jag är så var det bara att stiga upp efter en timmes hårda försök att somna om... HALV FEM! Inte bara Viggos fel faktiskt. Vi fick ju besök av två individer till i sängen. Två kurrande katter som vägrade lämna oss ifred. Grrr...

Vad i hela fridens dagar gör man uppe den tiden? Läste norran och drack kaffe och när jag gick in till Viggo sen som satt vid tvn så upptäckte jag att han SOV. Skyndade mig att joina honom med en filt i den andra soffan. och där låg jag och sov från halv sex till halv åtta då lilltjompan vaknade. Viggo sover fortfarande :-)

Nu känns det nästan som att sommaren är över. Ett stilla regn förändrade vädret totalt. Det var 25 grader igår och efter regnet var det inte mer än drygt 18. Känns småkallt efter all tryckande värme vi haft. Hoppas verkligen att värmen kommer tillbaka... Har ju mycket sommar kvar i benen :-)

Lovade Jamal att lägga ut receptet på den supergoda cheesecake jag bakade häromdagen. Så här kommer det. Tjuvat direkt från Helenas blogg :-)



Det är mycket ingredienser, men det var faktiskt inte svårt att göra den. Verkligen jättegod! Rekommenderar den absolut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0