Blues....

Nu har andra semesterveckan börjat. Huh så fort det går. I och för sig så har jag ju fyra veckor kvar, men om dom veckorna går lika snabbt så är ju sommaren snart över.... hemska tanke...!

Älskar vädret och jag har faktiskt redan börjat semesterslappa känns det som. Har inga projekt på gång. Alvas rum ser ut som en soptipp, men jag orkar inte ens bry mig om det. Ska ju göra om där... så småning om. En regnig dag kanske? Absolut inte nu i alla fall.

Jag har just pratat med min kära mor och hon har lovat att vara barnvakt på fredag, så det blir PARTYYYYY då. Vi ska på Pond här i Ursviken där Chuck Hall ska spela. BLUESFEST! Brukar vara hur kul som helst! Vet inte om jag är speciellt intresserad av musiken, men förut var jag medlem i bluesdiggers här i ske-å och var på varenda spelning som anordnades. Bästa festerna nånsin! Måste ju vara folket som är där som gör det så kul? Nu blir det i alla fall fest här innan sen så tar vi våra ben och GÅR till Ponds :-) Inte ofta det händer något på så nära håll.

Vi håller även på och planerar en kvartersfest här på fyrvaktargatan. Hade just den 15e som alternativt datum, men vi får flytta fram det en vecka. Bara roligheter framöver :-)



                                                      


Kommentarer
Postat av: Helena

2011-07-13 @ 10:05:17
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Helena

Hoppas det blir kanonkul, samt fint väder på Bluesfesten.

Kul med ett ett nytt foto på dig, snygging!

2011-07-13 @ 10:07:36
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Helena

Ibland skickar jag tomma kommentarer....bara för att verka mystisk och intressant. Eller också fepplar jag med en seg dator, det kan vara vilket som...

2011-07-13 @ 10:09:12
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Haha... kul är det i alla fall. Ska du inte med på bluesfesten då? cykelavstånd även från dig ju..typ. Eller är du halvblind fortfarande?

2011-07-13 @ 12:06:57
Postat av: Tessan

Kommer att bli jättekul på fredag som i "the old days" & som du säger det är alltid roligt folk på bluesfester :) Men till skillnad från dig diggar jag även musiken ;P Syns på fredag & du vilken tid ska vi vara hos er??? Kramis

2011-07-13 @ 15:12:10
URL: http://tessan72.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag är inte halvblind, tvärtom, jag ser dubbelt så bra...ordagrant, jag ser verkligen DUBBELT, lite läskigt faktiskt och förvirrande.

På fredag är vi Stockholm och dricker oss berusade på skitdyrt vin hos svägerskan, det blir bra det med...

2011-07-13 @ 18:37:28
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Aha... ni far redan nu till huvudstaden? Kul. Avundsjuk blir jag ju förstås. Hellre stockholm än en liten lokal i ursviken med bluesspelande skäggiga typer :-) Men det kommer säkert att bli en höjdarkväll för fam Johansson! Ska bli spännande att höra hur det är när dubbelseendet lagt sig. Om det verkligen fungerar. Kommer du att se lika bra som jag????

2011-07-13 @ 19:41:27
Postat av: Helena

Kanske se lika bra men tyvärr kommer jag aldrig se lika bra ut som du...man kan inte få allt :)



Skäggiga typer är icke att förakta, inte heller en öl eller två. Det blir naturligtvis en höjdarkväll för både er och oss, det har ju mest med glatt humör och rätt inställning att göra, inte så mycket om man är i Stockholm eller Ursviken.

2011-07-13 @ 22:47:46
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Haha, du är rolig du :-)Nu när du börjar se bättre så ska du upptäcka hur jag EGENTLIGEN ser ut. Det är ingen vacker syn. Kanske mitt klagande beror på att jag ser FÖR bra? Ser som en hök sa dom hos optikern. Eller sa dom att jag ser ut som en hök..? hmmm... gam snarare då :-)



Du har så rätt Helena. Visst har det med glatt humör och inställning att göra. Vi får nog skoj båda två. Ha så kul nu i huvudstaden!

2011-07-14 @ 07:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0