zombie-sambo

Det blev dagis för barnen idag så jag fick lägga mig och sova :-) Tack och lov så har dom ätit idag och febern är ju borta också. Värre är det då för sambon som går omkring som en zombie. Lite typiskt manligt kan jag tänka mig (vid sjukdom ,alltså)? Axlarna uppdragna, lite framåtböjd gång, bekymmersrynka i pannan och en uppsyn som förmedlar "det är synd om mig"...

Nä, jag ska inte förringa hans sjukdom. Febern är verkligen hög, över 39 grader har han stackarn. Ligger i soffan och fryser hela tiden fast han är fullt påklädd och har en morgonrock över alla kläder, sen en huvtröja över morgonrocken också för säkerhets skull :-) Det är faktiskt riktigt synd om honom!!!

Jag verkar då ha klarat mig undan febern i alla fall. Känner mig fortfarande lite halv-yrslig och har fått högfärdshosta, men det kan man ju leva med. Inte så farligt. 

Har fullt upp i natt. Ska betala räkningar och läsa en bok. "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" . Såg att den ligger etta på försäljningslistan. Obegripligt, för den ser inget bra ut alls? Ska ge den en chans i alla fall för jag väntar ju fortfarande på böckerna jag beställt... NÅT måste man ju ha att läsa under tiden... Har ju två jobbnätter framför mig och jag måste ju ha nåt att göra samtidigt som jag proppar i mig popcorn och karameller.

Kommentarer
Postat av: nina

jag har läst den boken och den var ju faktiskt bra.. lite småskratt här och där blev det t.om. hoppas att du inte bli sjuk du med!!//Nina

2011-01-20 @ 08:13:04
Postat av: MammaMarie

Jaså du lever med en zambo nu för tiden?



Du ska tyck MYCKET synd om han!!! Om du plutta och glutta alldeles extra med honom så ska du se han är frisk på ett nafs :)! Män och barn är likadana.



Men det är fruktansvärt att ha såndär feber. Han måste ju knapra alvedon heeela tiden så den går ner, då slipper han ju den där fråsan i alla fall.

2011-01-20 @ 20:16:50
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

Japp, en zambo även idag. Han är ju så feg med att ta medicin. Väntar snällt ut verkningstiden mellan tabletterna :-)En annan tar ju ALLT som eventuellt kan hjälpa, gärna dubbel dos av allt också!



Men han är duktig på att ligga och vara sjuk i alla fall... Det är ju nåt som inte jag klarar av. Vilan har nog gjort susen för han blev faktiskt lite piggare i afton. Hoppas på ett friskt hus imorgon!

2011-01-20 @ 22:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0